Apollo dubblar avgångarna från Norrköping

Apollo dubblar avgångarna från Norrköping

Till sommaren 2025 gör Apollo nästan en fördubbling av antalet avgångar från Norrköping jämfört med 2024 och erbjuder resor till Preveza på det grekiska fastlandet, Kreta och Karpathos.

Apollo återvände till Norrköping som charteroperatör år 2023 och när de nästa år gör sin tredje sommar på Sveriges största regionala charterflygplats adderar de både destinationer och avgångar. De fortsätter med resor till Aktions flygplats i Preveza på det grekiska fastlandet där resmål som Parga, Sivota och Lefkas har blivit mycket populära från Norrköping. Dessutom är de tillbaka med resor till Kreta efter att ha haft ett uppehåll under 2024. Förutom det adderar de en helt ny destination: Karpathos!

- Apollo väljer att fortsätta satsa i ett växande Norrköping. När efterfrågan på semesterresor finns är vi extra glada att kunna erbjuda ett nytt resmål; Karpathos och en gammal favorit; Kreta i tillägg till Preveza från en regional flygplats. Karpathos breddar vårt utbud och kommer säkerligen bli en mycket populär destination från Norrköping, säger Martina Krantz, pressansvarig på Apollo.

- Apollos satsning på oss betyder mycket. Vi vet att många vill resa från Norrköping och väljer resmål efter vad flygplatsen erbjuder. Därför känns det extra roligt att vi får en helt ny destination i Karpathos. Samtidigt är det positivt att Apollo också tänker långsiktigt och fortsätter med de upparbetade destinationerna sedan tidigare, det ger en trygghet både för oss och resenären, säger Jessica Ågren Ohlsson, marknadschef på Norrköping Airport.

En resa till Karpathos lovar en upplevelse utöver det vanliga. Här väntar en genuin grekisk atmosfär på en lugn ö med vacker natur. Maten är god, stränderna underbara och havet helt ljuvligt blått och kristallklart. Att Karpathos har en lång och spännande historia gör att det också finns många sevärdheter på ön. En resa till Karpathos bäddar helt enkelt för en minnesvärd semester!

Apollos resor från Norrköping sommaren 2025:
    Kreta, torsdagar 29 maj – 16 oktober
    Karpathos, torsdagar 26 juni – 31 juli