UNG FÖRETAGSAMHET 29-30 APRIL

UNG FÖRETAGSAMHET 29-30 APRIL

Det börjar närma sig slutet av läsåret för de ca 1400 elever som under de senaste två terminerna läst UF-företagande i Göteborgsregionen. Efter att ha utvecklat sin egen affärsidé genom mycket slit med produktion, inköp och marknadsföring, är det snart dags att skriva årsredovisning och avveckla företaget. Men inte utan att sälja slut på lagret.

Med god hjälp från den ideella organisationen Ung Företagsamhet
kommer 200 gymnasieelever från 60 UF företag visar upp sina affärsidéer och produkterna du inte trodde fanns.

Träffa några av Sveriges skönaste företagare mitt i Nordstan och hitta roliga prylar, var med och tävla om grymma priser, kolla på underhållning från scenen eller bara fika och snacka med framtidens ledare och entreprenörer.

Undersökningar visar att de elever som drivit ett UF-företag i mindre grad är arbetslösa och har lättare att hitta jobb.

- De här ungdomarna skapar verkligen sin egen arbetspraktik. Under ett år har de testat att driva ett företag. Vilken praktik slår det, säger Jennie Cronblad, regionchef för Ung Företagsamhet i Göteborgsregionen.

Ung Företagsamhet finns i Nordstan :

29 april mellan 10.00 - 20.00 och

30 april mellan 10.00 - 18.00

Några av de medverkande i UF Nordstan

Stain Away UF :

Tjejerna som nyligen vann titeln Göteborgsregionens bästa UF-företag och

som lovar att de kan ta bort dina värsta fläckar på kläderna. Testa de på plats!

Magnefint UF:

Företaget som löser dina duschproblem

genom en helt ny lösning där magnetism

håller flaskorna på plats.

Res-Q UF:

Tjänsteföretaget som erbjuder kurser i Hjärt- och lugnräddning med mål

att skapa trygghet och kunskap. Kammade hem Bästa Tjänst 2011

i Göteborgsregionen.

För mer information och intervjuer kontakta Hanna Håkansson på Ung Företagsamhet: 0734-30 14 98.

Hanna.hakansson@ungforetagsamhet.se

www.ungforetagsamhet.se

Nordstan är sveriges ledande affärscentrum med 37 miljoner besökare och en omsättning på 3,4 miljarder kronor inkl moms per år.