Sushi Yama öppnar två restauranger med nytt inredningskoncept på Nordstan

Sushi Yama öppnar två restauranger med nytt inredningskoncept på Nordstan

I början av sommaren öppnar Sushi Yama två nya restauranger på Nordstan i Femman. 100 kvadratmeter med servering på plan 1 tillsammans med en mindre Sushi Yama Express på plan 3. Restaurangerna i Femman blir först med det nya inredningskonceptet i ask och ljusa färger. Ovsett om det gäller inredning eller mat tar företaget ett aktivt miljöansvar genom såväl hållbara material i utformningen av sina restauranger som i valet av vilka typer av fisk- och skaldjur man serverar.

– Nordstan har varit en intressant etableringspunkt av flera aspekter, inte minst det centrala läget med utomordentlig tillgänglighet. Våra två etableringar i Femman blir ingående pusselbitar i en miljö med ny framtoning och en god variation av aktörer. Bägge etableringarna kommer dessutom att baseras på vårt nya formspråk, som gör sig passande i uppfräschade Femman, säger Danny Barsoum, Chief Brand Officer på Sushi Yama.

Sushi Yama som grundades 2008 är idag Sveriges största sushikedja med 32 restauranger runt om i landet. Menyn har huvudfokus på sushi och sashimi och det gäller samtliga Sushi Yama-restauranger.

-Som ytterligare ett steg i etablering av högklassiga, hållbara och versatila restauranger, välkomnar vi Sushi Yama till Nordstan och Femman, säger Ulrika Carlsson, VD Nordstan.

För mer information, kontakta:

Ulrika Carlsson VD, Nordstan

Email: ulrika.carlsson@nordstan.se