Studio Nordstan presenterar hösten i Göteborg

Studio Nordstan presenterar hösten i Göteborg

Nordstan fortsätter sin digitala satsning med Studio Nordstan. Fyra nya program spelas in i september som kommer visas på Nordstans Youtube-kanal och på nordstan.se.

Programmen sänds 22, 23 och 24 september och kommer bjuda på inspiration från Göteborgs kulturscener.

Pontus Stenshäll som är konstnärlig ledare på Stadsteatern berättar om teaterns stora renovering och om höstens program. Sten Cranner, VD för Konserthuset, berättar bland annat om husets nya orgel. Höstens trender inom mode och inredning är ett måste så här dags på året, det blir också boktips för stora som små och sist men inte minst ”det bästa för barnen” inspiration till oömma plagg och lekfulla leksaker.

-Hösten närmar sig och vi vill både tipsa och inspirera om det bästa från Göteborgs kulturscener och höstens trender inom både mode och inredning, säger Monica Perman, producent för Studio Nordstan.

Program:

22 september – Höstens modetrender och inspiration om tillbaka-till-jobbet plagg.

Flertalet av modebutikerna i Nordstan medverkar.

22 september – Senaste trenderna inom inredning.

Åhléns, Lagerhaus, Indiska och Elgiganten

23 september – Det bästa för barnen.

Höstens oömma kläder och leksaker för både små och stora barn. Tips från Lekia, Akademibokhandeln och Åhléns. Flertalet av barnbutikerna i Nordstan medverkar.

24 september – Göteborgs kulturscener öppnar upp igen.

Pontus Stenshäll, konstnärlig ledare från Stadsteatern, berättar om renoveringen av teatern och om hösten program. Sten Cranner, VD Göteborgs Konserthus, talar om förvärvet av en unik orgel bland annat. I detta program får vi också tips på höstens intressanta böcker från Akademibokhandeln.

Programledare är som tidigare: Frida Zetterström

För mer information kontakta:

Monica Perman, P. PR & COMMUNICATIONS AB

E-post: monica.perman@pcom.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 29 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.