​  Scorett mot strömmen - öppnar Flagship store i Nordstan

​ Scorett mot strömmen - öppnar Flagship store i Nordstan

Scorett öppnar sin Flagship Store i korsningen Götgatan – Köpmansgatan. Två våningar modern shoppingmiljö med Scoretts alla koncept, Håkanssons premium skor, Sneakers Corner och Scoretts nya REUSE koncept.

Företaget erbjuder ett brett utbud av marknadens mest attraktiva sko- och accessoar-varumärken, stor sortimentstillgänglighet genom en omnikanal-lösning där produkter som ej finns i butikens lager kostnadsfritt kan beställas till butik med omgående leverans, en hög personlig servicegrad och sakkunskap kring skor och skovård går som en röd tråd. Scorett Flagship Store beräknas öppna under hösten 2020.

-Vi är mycket glada att äntligen funnit ett absolut bästa läge till vår Flagship Store. Här kommer vi kunna erbjuda alla göteborgare ett mycket stort utbud av marknadens mest attraktiva varumärken inom skor. Vi är även mycket stolta över att vi är den enda skokedjan som erbjuder ett komplett sortiment av de bästa av accessoarer, väskor och andra lädervaror.Satsningar i attraktiva citylägen blir allt viktigare för oss, under devisen "syns vi inte, så finns vi inte". Vi fortsätter att anpassa våra butiker och göra de mer attraktiva och anpassade till kundernas behov enligt vår omni-kanalstrategi. Närheten till kunden, ökad service både online och i fysisk butik, samt att kunna erbjuda ett stort och extremt bra sortiment av attraktiva varumärken med kunden i fokus, är därför grundläggande för oss även i vår framtida expansion av fysiska butiksenheter, säger Scoretts Kunderbjudande Chef Eva-Lena Svensson.

Scorett är en av Sveriges största butikskedjor med 91 butiker varav 11 franchise samt försäljning online. Hos Scorett hittar du trendiga och klassiska damskor, herrskor samt väskor, smycken, accessoarer, skovård och skotillbehör. I Scorettgruppen ingår även koncepten Scorett Outlet, Håkanssons, Canada Snow, Sneakers Corner, Wallenbergs skor och ECCO Emporia.

-Vi är oerhört glada att Scorett väljer att öppna sin Flagship Store på Nordstan och ser med glädje framemot resultatet av deras hållbarhetsarbete, REUSE-Konceptet, som ytterligare bidrar till att stärka Nordstans position inom hållbarhet samtidigt som våra kunder får större valmöjlighet, säger Ulrika Carlsson VD Nordstan.

För mer information vänligen kontakta

Peter Blomquist, VD. Tel: 0708 355 236, E-post:peter.blomquist@scorett.se

Ulrika Carlsson, VD Nordstan  Tel: 031-700 86 52 E-post: ulrika.carlsson@nordstan.se

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 29 miljoner besökare på 70 000 kvm handel och en omsättning på 4,4 miljarder kronor inklusive moms per år.