Nordstan lanserar ny mobil hemsida ”Nordstan Trafikinfo”

Nordstan lanserar ny mobil hemsida ”Nordstan Trafikinfo”

Nordstan presenterar sin unika mobila hemsida som hjälper dig att hitta till Nordstan oavsett var du befinner dig. Oändligt mycket trafikinformation samlad på ett ställe. Det finns outsinliga källor till trafikinformation på internet som de flesta inte vet var man hittar, för att göra det lättare för besökarna har Nordstan skapat den mobila hemsidan Nordstan Trafikinfo.

Nordstan Trafikinfo består av ca 30 olika sidor samlade under olika symboler i ett unikt samarbete mellan SJ, Trafikverket, Västtrafik och Trafikkontoret Göteborg. Sidan är producerad av Nindev ett av Sveriges snabbast växande företag inom mobila applikationer. Denna mobila hemsida passar utmärkt till alla mindre skärmar exempelvis I-Pad och i mobilen. Oavsett om du går, cyklar, åker buss, tåg, spårvagn eller kör bil och oberoende av om man bor i Sverige eller Europa kan man enkelt använda Trafikinfon.

Vill du till exempel veta hur trafikflödet är för bil, går du enkelt in under bilsymbolen och tar dig vidare, där finns Biltrafikinfo i Göteborg, via trafik.nu. Vill du cykla trycker du lika enkelt på cykelsymbolen och får upp allt om cykelvägar, cykeluthyrning med mera.

– Nordstans Trafikinfo har fantastiska möjligheter, du kan till och med samordna ditt resande med pendelparkering och pendeltåg. Vi har även lagt med Resrobot som tjänsteutvecklingsföretaget Samtrafiken Sverige har tagit fram, ja i stort sett alla färdsätt finns med, säger Klas-Göran
Johansson, Nordstan.

För mer information kontakta:

Klas-Göran Johansson, Nordstan  031-700 86 82, 031-700 86 00

Email: klas-goran.johansson@nordstan.se

Björn Flintberg, Nindev 0766-292925

Email: bf@nindev.se

Nordstan är sveriges ledande affärscentrum med 37 miljoner besökare och en omsättning på 4,0 miljarder kronor inklusive moms per år.