Nordsjö Årets kulör 2025 utstrålar sann glädje

Nordsjö Årets kulör 2025 utstrålar sann glädje

True Joy™ är namnet på Årets kulör 2025 från Nordsjö. Denna soliga, gula kulör har i uppdrag att fylla våra hem med optimism, stolthet och kreativitet. Till Årets kulör finns tre kompletterande kulörpaletter med vardera nio matchande val. Detta för att stödja konsumenter i att hitta sina mest optimala kombinationer.

Med stöd av tre kompletterande kulörpaletter är Årets kulör 2025 från Nordsjö True Joy™, resultatet av omfattande forskning om kulör, design, kulturella, ekonomiska och sociala trender. Denna soliga, gula kulör har i uppdrag att fylla våra hem med optimism, stolthet och kreativitet.

– Förändringar ger möjlighet till kreativitet och öppnar upp för att skapa något nytt och kanske ännu bättre. Med Årets kulör från Nordsjö och de tre ColourFutures 2025-paletterna vill vi inspirera konsumenter till att vara kreativa och ta in en positiv känsla i sina hem. Det säger Ann-Charlotte Linde, kulörchef på Nordsjö.

AkzoNobel och Nordsjö har översatt trender till kulörer för våra hem i mer än 20 år. Vid det årliga ColourFutures™ trendprognosmötet samlas experter, internationella arkitekter, designers och journalister för att dela insikter om hur våra reaktioner på världen påverkar våra kulörval. Resultatet av detta för 2025 är de tre kulörpaletter designade kring True Joy™. Dessa paletter, med nio kulörer i vardera, har syftet att hjälpa konsumenter att hitta sin kulörkollektion, som kan matcha deras ”mood of the moment” och designpreferenser.

De tre kulörpaletterna för 2025

The Bold colour story – utmanar att våga lämna en komfortzon och injicera äventyr i hemmet. Djärva kulörer kombineras med varandra med en neutral bas, detta för att skapa energi och lekfullhet i rummet.

The Human colour story – hyllar det handgjorda. Palettens mjuka, jordiga kulörer uppmuntrar till att föra in kreativitet i hemmet och att fylla det med unika föremål.

The Proud colour story – med sina mustiga kulörer inbjuder denna kulörpalett att omfamna sin identitet och att ge sig själv självförtroendet att skapa ett lika unikt som personligt hem.

Årets kulör 2025 – True Joy™ finns att provmåla enkelt och smidigt med Nordsjös innovativa Colour Tester, som kan beställas på www.colourtester.se.

För mer information om Årets kulör 2025, se Nordsjös hemsida och följ oss på Facebook och Instagram.

- - -

För ytterligare information, vänligen kontakta: Mikael J:son Lindhe, mikael.json.lindhe@akzonobel.com.

AkzoNobel har en passion för färg. Vi är globala experter i det stolta hantverket att utveckla och tillverka färg och vi har satt standarden för färg och kulörer sedan 1792. Vår förstklassiga portfölj av varumärken - inklusive Nordsjö, International, Sikkens och Interpon - är betrodd av kunder runt om i världen. Vi har huvudkontor i Nederländerna och är verksamma i över 150 länder. Våra 34 000 talangfulla medarbetare brinner för att leverera de högpresterande produkter och tjänster våra kunder förväntar sig. För mer information, vänligen besök www.akzonobel.com.

Presskontakt Communication Manager 0708-35 51 50

Nordsjö är ett varumärke inom AkzoNobel, en av världens största färgtillverkare. Nordsjö har sina rötter i Nordström & Sjögren AB, som startade sin verksamhet redan 1903. I dag är Nordsjö ett av de ledande och mest innovativa varumärkena i Norden. Vi har stort fokus på att utveckla och tillverka produkter som är hållbara för vår miljö och vår ambition är att ligga steget före samhällets lagar och krav. Vid vår anläggning i Sege utanför Malmö, som är Nordens största, utvecklas och tillverkas färg, lack, spackel och träskydd för konsument och yrkesmålare. Besök oss på www.nordsjo.se eller www.nordsjoprofessional.se

Sedan 1792 har vi levererat innovativa färger och ytbehandlingar som hjälper till att ge färg åt människors liv och skydda det som betyder mest. Vår varumärkesportfölj i världsklass – Nordsjö, International, Sikkens, Interpon med flera – väljs med förtroende av kunder världen över. Vi är verksamma i mer än 150 länder och använder vår expertis för att bevara och försköna det vi använder i vardagen. Detta är vad du kan förvänta dig av ett banbrytande färgföretag med lång erfarenhet, dedikerade att leverera hållbara lösningar för att bevara det bästa av det vi har idag – samtidigt som vi skapar en ännu bättre morgondag. Låt oss måla framtiden tillsammans. Besök oss på www.akzonobel.com.

Staffanstorpsvägen 50