Städ- och servicebranschen möts i Malmö 16-17 november

Städ- och servicebranschen möts i Malmö 16-17 november

Södra Sveriges affärsmässa för städ- och servicebranschen slår snart upp sina dörrar. CLEAN service & supply arrangeras den 16-17 november på Stadionmässan. CLEAN är ett väl prövat och framgångsrikt upplägg med fokus på affärsnytta.

Arrangör är Sveriges ledande städtidning Rent och Mentor Communications.

Närheten till Danmark gör att många danska besökare välkomnas. CLEAN service & supply är Sveriges största mässa inriktad på affärer, inspiration och branschstatus när det gäller lokalvård, rengöring, hygien, tvätt och facility.

För att uppmärksamma den bredd som hushållsnära tjänster inneburit och som även gett branschen en tillväxt medverkar HomeMaids vd Åsa Keller Wannem som talare den 16e november.

Samma dag delas också det prestigefyllda nya priset CLEAN Bright Awards ut till de sex främsta i branschen i lika många kategorier. Det väntas festligheter!

I branschsamtalet om offentlig upphandling deltar Lunds Universitets inköpschef Gabriella Manieri, Staffanstorps kommuns kostchef Kerstin Storck, Städlogiks Jonas Ekström och affärsområdeschef Ola Sarvik från Sodexo.

Södra Sveriges kanske mest framgångsrika städentreprenör och tillväxtföretagare, gasellvinnare och nytänkare Peter Rehnström på Support Syd är ytterligare en av talarna.

Den 17e november ägnar facilityföreningen Ifma förmiddagen till olika inslag om facility.

Varje halvtimme under båda dagarna växlar drop-in seminarier på mässgolvet och de femtiotalet medverkande utställarna visar upp det senaste.

Allt är kostnadsfritt och entreprenörer, arbetsledare, platschefer och inköpsansvariga för städ och facility har två intressanta dagar att se fram emot.

Mer information

www.cleanfair.se                                      Projektledare Heléne Jansdotter Lindholm, 08-670 4153