Resenärsansvaret i fokus på Kollektivtrafikdagen

På Kollektivtrafikdagen den 11 maj står ansvaret för resenärerna i fokus och bland talarna finns några av landets nyckelpersoner på persontrafikområdet. Bl a Trafikverkets generaldirektör Gunnar Malm, SJs VD Jan Forsberg och Årets HR-chef Ann-Marie Silokangas, Nobina.

Temat för årets konferens är ”Hur tar vi ansvar för resenärerna?”

2010 är ett händelserikt år för kollektivtrafikens aktörer. En ny kollektivtrafiklag håller på att tas fram och den 1 april startade den nya myndigheten Trafikverket sin verksamhet. Dessutom är det valår.

Vad innebär detta för resenärerna? Efter vinterns trafikkaos med förseningar, inställda avgångar och bristfällig trafikantinformation är frågan relevant. Vad gör politiker, organisationer och operatörer för att undvika att det händer igen?  Hur skapas en attraktiv kollektivtrafik så att resenärerna väljer kollektiva färdmedel framför bilen? Vilka värderingar finns och vad kommer att göras för att uppfylla resenärernas önskemål?

På kollektivtrafikdagen, som arrangeras av branschtidningarna RESFORUM och TRAFIKFORUM, samlas trafikoperatörer, organisationer och politiker för att diskutera hur man ska ta ansvar för resenärerna de kommande åren.

Läs om konferensen och ta del av programmet på www.rt-forum.com .

Tid och plats: Tisdagen den 11 maj kl 9.00-16.00 på Parken, Rosenlundsgatan 34-36 i Stockholm.

Media välkomnas att delta.

För anmälan och mer information, kontakta:

Carin Wikström, projektledare, tel 08-522 253 04.

RESFORUM och TRAFIKFORUM är Nordens ledande facktidningar för persontrafik och bussturism. Tidningarna ges ut av Mentor Communications AB.

Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning. Informationsspridningen sker genom facktidningar och böcker från eget förlag, events, specialnummer, utbildningssatsningar samt genom en samling vertikala internetportaler under huvudportalen www.mentoronline.se.