Rengöringsbranschens affärsmässa CLEAN växlar upp till större MalmöMässan

Rengöringsbranschens affärsmässa CLEAN växlar upp till större MalmöMässan

CLEAN återkommer för andra gången till södra Sverige. Branschens stora intresse för en professionellt affärsinriktad mässa och den växande efterfrågan på arbetsplatstjänster gör att MalmöMässans större lokaler bättre motsvarar den ambition som CLEAN har.

Martin Månsson på Inpa är helnöjd med bytet;

– Nya fräscha lokaler som är lättillgängliga både för oss utställare, men framför allt för besökarna torde innebära att CLEAN Service & Supply lyfts till en ny dimension i vår region.

Han tror att det är extra viktigt att det blir så enkelt för besökare att hitta mässan och lyfter fram fördelen att kunna locka danskar;

- 2011 var mässan flitigt besökt även av våra grannar från Danmark och genom valet av den nya Malmömässan borde det tilltala ännu fler, fortsätter Martin Månsson på Inpa som är en av de många aktörer som redan nu bestämt sig för att vara med i november.

Han berättar att Hyllie idag är en smått unik plats i Öresundsregionen där människor möts och samlas för shopping, matupplevelser, konserter, sportevenemang, utställningar och mässor.

Martin avrundar med att påpeka att kommunikationen är utomordentlig genom citytunneln, där Hyllie utgör sista anhalt innan/före Öresundsbron, och numera även för bil och buss genom nybyggd av- och påfart.

CLEAN Service & Supply är branschmässan för lokalvård, hygien, golv och tvätt. Arrangör är Mentor Communications och tidningen Rent – Sveriges ledande facktidning för den professionella städbranschen. Sedan starten 2010 har mässan växt i omfattning och besökarantal varje gång. I år arrangeras mässan två gånger; på Svenska Mässan den 29-30 maj och på MalmöMässan den 6-7 november.

Satsningen i Malmö är andra gången CLEAN återkommer till södra Sverige. Mässan arrangeras för beställare av lokalvårdstjänster och entreprenörer i branschen som vill ta del av de ledande leverantörernas nyheter och en rad viktiga seminarier.

2011 var platsen Stadionmässan. I år flyttas mässan till nybyggda och betydligt större MalmöMässan som är välkänd i regionen och har utmärkta kommunikationer även till Danmark.

MalmöMässan öppnade för precis ett år sedan i februari 2012. Den är rejält marknadsförd i regionen och enkel att ta sig till.  Denna helt nya byggnad ligger på det populära Hyllieområdet, bara ett stenkast från stationen i Hyllie där tågen från både Köpenhamn och hela Sverige stannar. Mitt emot ligger Malmö Arena.

Buss och taxi stationer finns utanför mässan, eller åk med bil via Citytunneln enkelt in till trevliga Malmö. Gott om parkeringsmöjligheter.

– Norra Europas största köpcentrum Emporia ligger precis bredvid mässan och är ett välkänt inslag för södra Sveriges och Danmarks potentiella Clean-besökare, lyfter Heléne Jansdotter Lindholm projektledare för CLEAN fram.

– En bra mässa är en totalupplevelse för besökarna, det är alltid viktigt att kunna kombinera det affärsmässiga med lite personliga upplevelser!

MalmöMässan samarbetar med Malmö Mäss service, som varit samarbetspartner på de fyra tidigare mässorna och som vet vad CLEAN är och vad utställare behöver hjälp med.

Bästa tänkbara förutsättningar att det blir bra support alltså.

INFORMATION

MalmöMässan på www.malmomassan.se.