Pressinbjudan seminarium 17/12 New Horizons, Vaccin – idag och imorgon

Pressinbjudan seminarium 17/12 New Horizons, Vaccin – idag och imorgon

Den 17 december hålls Life Science Swedens seminarium New Horizons in Biologics &Bioprocessing som webbsänt event. I år handlar särskilt många av programpunkterna om vaccin och flera av dem fokuserar på covid-19. Hör bland annat Sveriges vaccinsamordnare Richard Bergström berätta om arbetet med EU:s upphandlingar av covid-19-vaccin för Sverige. Via vår event-app kan du som önskar ställa frågor till talarna. Varmt välkommen att registrera dig och ta del av programmet.

Ur programmet:

Richard Bergström, Sveriges vaccinsamordnare vid Regeringskansliet, talar bland annat om EU:s arbete med att upphandla vaccin mot covid-19.

Åsa Manelius, Senior Site Director & General Manager Astra Zeneca, talar om företagets tillverkning av biologiska läkemedel i Södertälje.

Jessica Nihlén Fahlquist, universitetslektor i biomedicinsk etik vid Uppsala universitet, talar om de etiska överväganden och frågeställningar som uppstår i samband med att ett nytt vaccin introduceras.