Nu firar Prata Mat hundra poddar!

Nu firar Prata Mat hundra poddar!

Prata Mat, Sveriges första och största restaurangpodcast fyller hundra inslag i dag. Det är lite mer än ett år sedan det första inslaget publicerades och nu har över 20 000 lyssnat. Lisbeth Rauden, chefredaktör på RS (Restauranger& Storkök) är producent av Prata Mat.

Prata Mat är en restaurangpodcast med fokus på nytta, nyheter, nöje och nördigheter. Podden är för människor i branschen och andra som är intresserade av mat, dryck och restaurangföretag. Restaurangbranschen och aktörerna där är utgångspunkten, säger Lisbeth Rauden. Lisbeth Rauden fortsätter:

­

– Prata Mat är aktuell och fångar nyheterna, i den kommer passionerade, sociala och kommunikativa proffs till tals under avslappnade och spontana former. Poddarna är korta, oftast runt tio minuter. Lyssnarna och de medverkande finns över hela världen.

Några av det mest lyssnade:

Två poddar om wrapsemlan:

• Wrapsemla - Mattias Ljungbergs nya mobila semla, Wrapsemla, del II.
  • Samtal med den legendariske franske krögaren Jean-Louis Marchandise på La Petite i Helsingborg.
  • Årets Kock Thomas Sjögren och Philip Olsson , Årets Unga Kock 2015
  • Artist en Plura Johansson när han tar jobb i lunchservering på Villan, Lidingö
  • Självklart har Prata Mat mött Tommy Myllymäki flera gånger och poddat Mathias Dahlgren samt Ørjan Johannessen, Norge, som tog guldet i Bocuse i år.
  • Lika många infallsvinklar som poddar finns i Prata Mat där ämnen som servitörsyrket, sommeliernas frammarsch, vinodling, matsalsarbete och entreprenörsfrågor är återkommande.
  • Den hundrade podcasten av Prata Mat ägnas åt Tom Sjöstedt och Daniel Räms, Lilla Ego,
  • ett långt samtal i fyra lättlyssnade delar.

För mer information, kontakta gärna:

Lisbeth Rauden
    Chefredaktör, RS (Restauranger & Storkök)

Mobil: +46 (0)709 95 13 37

E-mail: Iisbeth.rauden@mentoronline.se

Här hittar du Prata Mat!

iTunes: http://itunes.apple.com/se/podcast/lisbethrauden/id910016996?l=en&mt=2
    SoundCloud: https://soundcloud.com/lisbeth-rauden

Facebook: https://www.facebook.com/pages/RS-Restauranger-Stork%C3%B6k/573861882713878?fref=n

Tidningen RS (Restauranger & Storkök ) är en del av Mentor Communications Group AB. Mentor Communications Group AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor Communications Group besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning.