Karlstad kommun vinnare i Security Awards

Karlstad kommun vinnare i Security Awards

Karlstad kommun utsågs under torsdagen till ”Årets Risk Managementlösning” vid säkerhetsmässan SKYDD 2010 på Stockholmsmässan.

Juryns motivering: ”Karlstad kommun – bedriver ett systematiskt säkerhetsarbete i ett brett perspektiv efter en säkerhetsprocess som är gemensam med ytterligare fyra kommuner. Det skapar ett effektivt säkerhetsarbete och ger samordningsvinster. Som ett resultat av detta kunde Karlstad kommun vid en upphandling av egendomsförsäkring i slutet av 2009 direkt minska premierna med drygt 2 miljoner kronor.”

”Årets Risk Managementlösning” ingår i Security Awards – den största tävlingen i år inom säkerhetsbranschen – och som arrangeras av facktidningen Skydd & Säkerhet tillsammans med Svenska Stöldskyddsföreningen samt Stockholmsmässan.

Till ”Årets Risk Managementlösning” hade nominerats: Kista Galleria utanför Stockholm, Karlstad kommun samt Clas Ohlson.

Prisutdelare var Bob Granger, president i ASIS, världens största organisation för säkerhetsmedarbetare.

I juryn har ingått Johan Kahn, Advokatfirman Delphi, Hans Kanold, Safe Hotels Alliance, Peter Lilius, Apoteket, Anders Belin, SWERMA, Georg Hahne, Skydd & Säkerhet samt Maria Ekström, G4S.

Närmare information genom Skydd & Säkerhet Georg Hahne tel 0709 – 816585 eller Lotta Eriksson tel 0707 - 428525

Regioner

Security Awards är tävlingen som är öppen för alla företag och personer som arbetar med skydd och säkerhetsfrågor. Tävlingen arrangeras av tidningen Skydd och Säkerhet som är säkerhetsbranschens ledande facktidning. Tidningen Skydd & Säkerhet är en del av Mentor Communications AB.

Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning.