Fastfoodbranschens hetaste vinnare är korade

Fastfoodbranschens hetaste vinnare är korade

Här är fastfoodbranschens hetaste vinnare 2013: Pizzeria Napoli, Växjö, Picard, Sverige, grossisten Rudenstam Bär & Frukt, Huskvarna, Biofood, Sverige, konditori Stålboms, Falkenberg, Bun Bun Truck, Stockholm och Zócalo, Uppsala och Stockholm.

Fast Food branschens hetaste vinnare utsågs på mässan Fastfood & Café och Restaurangexpo i Göteborg den 10 september.

– Det är fantastiskt att se hur hela fastfoodbranschen kvalitetsexploderat, säger Fast Food Magazines chefredaktör Anders Örnevall och fortsätter:
– Det känns som det är i det här segmentet som allting händer just nu. Det är extra kul att våra jurygrupper har premierat allt från foodtrucks till ett företag som tagit hälsoaspekten hela vägen ut. Jag talar om Bun Bun Truck i Stockholm och Biofood som två bra exempel.

De sju jurygrupperna med bland andra Tommy Myllymäki, Ingela Stenson, United Minds, Lennart Wallander, vd, Food & Friends, Maria Troberg-Elong, dietist, Tastline och Pelle Tamleth, redaktör på Nöjesguiden, har läst, testat och ätit sig igenom de bästa inom fastfoodbranschen.

Vinnarna är:

Årets Mat- och Dryckeskombo
Pizzeria Napoli, Växjö

Årets Rookie
Bun Bun Truck, Stockholm

Årets Café/Coffeshop
Stålboms, Falkenberg

Årets Hälsokoncept
Biofood

Årets Butik
Picard, Sverige

Årets Leverantör
Rudenstams Bär & Frukt, Huskvarna

Årets Snabbmatsrestaurang
Zócalo

För mer information och bilder kontakta:
Projektledare Malin Looft Nyquist, 0736-82 53 19, malin.l@mentoronline.se, www.fastfoodawards.se

Fast Food Magazine är Sveriges ledande branschkälla/varumärke som bevakar snabbmatsbranschen, branschen som ger snabb och enkel matservice till folk i farten. Fast Food är en del av Mentor Communications AB. Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning.