​Entreprenörernas vånda löses i Båstad

​Entreprenörernas vånda löses i Båstad

Entreprenörer behövs för ekonomisk tillväxt. I Båstad träffas vi för att utbyta erfarenheter, inspireras och få veta hur företaget ska växa. För tredje året i rad träffas entreprenörer, forskare och journalister för att lyfta de viktiga frågorna kring utveckling och tillväxt.

Tid: 20 -22 juni
Plats: Hotel Skansen, Båstad

Under tre inspirerande och lärorika dagar får besökarna verktyg att utmana och utveckla sina företag och arbetssätt. Besökaren erbjuds fler än tjugo branschinriktade program och inspirerande föreläsningar på huvudscenen av några av Sveriges största entreprenörer så som, Amin Omrani, CEO Serendipity Ixora, Lesley Pennington CEO Bemz och Emy Blixt grundare och vd Swedish Hasbeens.

Syftet med Entreprenörsveckan är att skapa en arena där företagare kan mötas inom sin bransch men även över branschgränserna. Att förmedla kunskap för företagens fortsatta utveckling och tillväxt, ge dem inspiration och energi för deras fortsatta planering och arbete, och att skapa en arena för nätverk där viktiga kontakter knyts och vårdas.

Nytt för i år är att förmiddags- och eftermiddagsfika och lunch ingår i deltagarnas anmälan. Detta för att förstärka helhetsupplevelsen och främja nätverkandet mellan besökarna, talarna och utställarna. Företagarna kan fritt välja mellan de olika seminarierna, föredragen och spontana minglen som uppstår när alla besökare samlas på samma plats.

Förra året besökte fler än 1000 unika företag Entreprenörsveckan Båstad och i år upprepar vi succén!

Ur programmet:

Framtidens plastmaterial - Plast är framtiden i en värld med fokus på hållbarhet och miljö
Franchise – framtidens affärsmodell - Framgång med franchise och trender inom franchise
Mingelskola - Så får du människor att göra affärer med dig
Cirkulära affärsmodeller - Med fokus på cirkulära affärsmodeller inom avfallsbranschen
Industri 4.0 - Automation och digitalisering i praktiken
The future of venture - En dag som lotsar entreprenören från produktidé till patient.
Små företag på en stor marknad – så intar skånska företag USA
Träffa rätt med din etikett - Etiketten är kanalen till nya försäljningsframgångar
Innovation i världsklass - Så lyckas du med din innovation
Åkerinäringens dag - Transport & logistik – ur en entreprenörs ögon
Att dra dit pepparn växer - Fler ska exportera mer
Hållbarhet - Hållbar ekonomi gör verkstad av hållbarhetsarbetet

För mer info och hela programmet besök www.enterprenorsveckanbastad.se

Kontaktuppgifter:

Emma Toral
Projektledare Entreprenörsveckan Båstad
emma.toral@mentoronline.se

Entreprenörsveckan Båstad arrangeras av Mentor Communications AB.Förlaget och dess oberoende redaktion har sedan 1985 bevakat trender och händelser och gett sina läsare uppdaterad kunskap inom olika branscher. Medarrangörer till veckan är Mentors 16 riksledande branschtidningar, externa företag och organisationer så som Svenskt Näringsliv, Innovation Skåne, Teknikföretagen, Småföretagarnas riksförbund och Automation Region. Huvudpartner förEntreprenörsveckan Båstad är Business Sweden.