Cyber Crime – Nytt finansiellt ben för den organiserade brottsligheten

Cyber Crime – Nytt finansiellt ben för den organiserade brottsligheten

"Den organiserade brottsligheten investerar nu stora pengar i cyberkriminalitet med riktade välorganiserade attacker för att komma åt företagshemligheter och varumärken. Det är ett mycket allvarligt hot."

Detta kan säkerhetsbranschens tidning Skydd & Säkerhet rapportera om efter en exklusiv intervju med Jonathan James, den svenske hackerjägaren som blev känd under nittiotalet då han spårade skaparna av Melissa och Love Letter-masken samt avslöjade flera andra skickliga hackers

Läs hela artikeln i Skydd & Säkerhets nyutkomna tema nummer om IT-Säkerhet eller se bifogat dokument.

Skydd & Säkerhet är säkerhetbranschens bredaste facktidning som bevakar det senaste inom säkerhet och trygghet. Skydd & Säkerhet ger ut papperstidning åtta nummer per år, nättidning www.skyddosakerhet.se och ett nyhetsbrev varannan vecka. Skydd & Säkerhet riktar sig mot såväl privata näringslivet som den offentliga sektorn och myndigheter. Tidningen ges ut av Mentor Communication AB, www.mentoronline.se.