CLEAN - rena mässupplevelser i Göteborg och Malmö

Framgångsrikt mässkoncept för städbranschen satsar på Göteborg och Malmö

Den första affärsinriktade mässan för städ- och servicebranschen arrangerades hösten 2010 på Stockholmsmässan. I år väljer Mentor Online med sin satsning Mentor Smart Expo att etablera CLEAN service & supply på Svenska Mässan i Göteborg 25-26 maj och på Stadionmässan i Malmö 16-17 november.

– Branschen förändras från att vara städföretagarnas till att erbjuda fler tjänster inom serviceområdet och den regionala marknaden är mycket viktig, därför känns det helt rätt att låta CLEAN service & supply arrangeras i västra och södra Sverige, säger Bo Lennholm chefredaktör för tidningen Rent som ansvarar för mässan.

CLEAN är en komplett fackmässa riktad till besökare som investerar i utrustning, maskiner och administrativa system och som vill ta del av nyheter och trender i seminarieform . Arbetsledare och fastighetsskötare är viktiga målgrupper som har stort inflytande över investeringar.

Inriktningen är lokalvård, hygien, tvätt och sanering men även facility service är av vikt och utgör ett eget konferenstema.

– Vi erbjuder möjlighet att prova på utrusning, att testköra maskiner och känna hur de fungerar på såväl olika golvunderlag som i en uppbyggd kontorsmiljö. På en klottervägg demonstreras hur effektiv sanering utförs och i vår Smartbox ute på mässgolvet sker workshops.

Solvej Strid är ansvarig säljare och hon berättar att intresset från utställarna är stort;

– De uppskattar att vi inte bara arrangerar CLEAN service & supply i Stockholm, utan närmar oss deras kunder i viktiga regioner med stort besöksunderlag.

– Vi storsatsar på att locka besökare och annonserar kraftigt i många av Mentor Onlines tjugotre branschtidningar. Dessutom har vi ett unikt register på beslutsfattare och intressenter i branschen. Tidningen Rent är den ledande branschtidningen för rengöringsbranscherna och har ett stort förtroendekapital som gör att vi i nära kontakt med branschen kan göra en attraktiv mässa. Samarbetet med almega betyder också mycket intygar Heléne Jansdotter Lindholm, projektledare för CLEAN service & supply.

– CLEAN har höga ambitioner och bidrar till att lyfta fram såväl produkter som kunskap inom städ- och servicebranschen på ett affärsmässigt och tillgängligt sätt. Vår erfarenhet från Clean Service & Supply i Stockholm 2010 gör att det känns självklart för oss att vara med i både Göteborg och Malmö i år, avslutar Fredrik Lagerkvist, Business developer FM & Cleaning på Papyrus.

www.cleanfair.se

Projektledare Heléne Jansdotter Lindholm, 08-670 41 53, helene.lindholm@mentoronline.se

Ansvarig säljare Solvej Strid, 08-670 41 41, solvej.strid@mentoronline.se

Chef Mentor Smart Expo Peter Eriksson, 042-490 19 02, peter.eriksson@mentoronline.se