Nu är vinnaren korad

Årets Krögare är Magnus Lindström och Per Blomqvist, Swedish Taste

Årets Krögare finns på Swedish Taste i Göteborg. Igår kväll den 1 november tog Magnus Lindström och Per Blomqvist från Swedish Taste hem titeln Årets Krögare i finalen som hölls på Grand Hôtel i Stockholm. Röstningen har varit öppen för alla och därefter har en jury med 30 branschkunniga personer enats om två finalister i varje kategori. Galans arrangör är branschtidningen RS - Restauranger & Storkök.

Två finalister tävlade om priset och när juryn sagt sitt var det Swedish Taste som stod överst på pallen.
Tvåa blev Frantzén/Lindeberg, Stockholm.

Juryns motivering:
Strävan efter kunskap och viljan att ständigt utvecklas driver Årets Krögare 2010 och kommer gästerna till godo i form av nya innovativa mat- och dryckesupplevelser. De har utvecklat sin affärsidé till fullo under samma tak och med en påfallande lättsam, ödmjuk och lekfull attityd – på köpet har de skapat ett kreativt gastronomiskt centrum som också kommer den övriga branschen till godo. Det rör sig om två kollegor som kompletterar varandra på ett extraordinärt vis och som är generösa med sin kunskap.

Mer information om kategorin: www.restauranggalan.se

Restauranggalan arrangeras av branschtidningen RS – Restauranger & Storkök och hålls i år för tredje gången. Syftet med galan är att lyfta fram och belöna förebilder och innovatörer i den svenska restaurangbranschen.

Service, miljö och leverantörer är här minst lika viktiga som det som serveras på tallrikarna.

Totalt delas 14 priser ut. Mer information om varje kategori samt övriga kategorier se www.restauranggalan.se

För pressinformation, bilder och ackreditering, kontakta:

Maria Östman presskontakt, Star PR, maria.ostman@starpr.se, 08-545 298 64, 070-453 50 56

För information om galan, kontakta:

David Khabbazi, projektansvarig för Restauranggalan,
david.k@mentoronline.se 08-670 41 81, 073-6825381