Årets finalister – Habit Modegalan 2012

Årets finalister – Habit Modegalan 2012

Den 15 augusti är det dags för årets mest angelägna branschfest, Habit Modegalan. Under pompa och ståt koras Sveriges främsta modeaktörer på Stockholm Waterfront Congress Centre.

– En diger expertjury har vaskat fram tre värdiga finalister i galans 13 kategorier. Allt från leverantörer, designer, butiker och butikssäljare lyfts fram. Galan är ett ypperligt tillfälle att synliggöra hela branschen, säger Katarina Angelin, chefredaktör på Habit Sko & Mode.

Under galakvällen prisas årets bästa modebutiker. Bland finalisterna märks Nitty Gritty Årets Dambutik), Babyshop.se (Årets Barnbutik), Trés Bien Shop (Årets Herrbutik), Pigalle (Årets Skobutik) och Iris & Pelle (Årets Multibrandbutik).

Dessutom utses årets designer och mesta modeexportföretag. Habits Hederspris delas ut till en eller flera personer som med sina insatser har främjat den svenska modebranschen. 2011 tilldelades priset H&M:s Margareta van den Bosch.

Galan leds i år av skådespelaren Cecilia Forss.

Läs mer om Habit Modegalan på www.habitmodegalan.se
För ytterligare information, kontakta chefredaktör Katarina Angelin, 08-670 41 61, katarina.a@mentoronline.se

______________________________________________________

Skofabriken Kavat, Kumla
Stenströms Skjortfabrik, Helsingborg

ÅRETS MODEBUTIK

Vinnaren blir någon av vinnarna från följande kategorier – Årets Dambutik, Herrbutik, Barnbutik, Multibrandbutik eller Skobutik

ÅRETS MODEEXPORTPRIS

Acne Studios
Stenströms Skjortfabrik
WeSC

ÅRETS MODEKEDJA

Dressmann
Scorett
Stadium

ÅRETS MULTIBRANDBUTIK

Häggströms Modehus, Lögdeå
Iris & Pelle, Hörby
Nitty Gritty, Stockholm

ÅRETS SKOBUTIK

Brandos.se, Stockholm
Pigalle, Linköping
Wallenbergs skor, Sölvesborg

HABITS HEDERSPRIS

Vinnaren av detta pris presenteras under Habit Modegalan.