NU ÖPPNAR CAIA COSMETICS SIN FÖRSTA FYSISKA BUTIK - EXKLUSIVT PÅ NORDISKA KOMPANIET

NK Stockholm är ett av de främsta bland Skandinaviens lyxmodevaruhus och en självklar destination för att inspireras av skönhet, mode och livsstil.

NK vill alltid vara först med det senaste och erbjuda sina besökare unika och exklusiva shoppingupplevelser som skapar minnen för livet. Denna gång är NK först ut med att globalt lansera CAIA Cosmetics första fysiska närvaro någonsin. Torsdagen den 12 oktober öppnar CAIA Cosmetics nya butik på entréplan på NK Stockholm. Sedan den framgångsrika lanseringen i november 2018 har CAIA Cosmetics format sin nisch som ett ledande skönhetsmärke som funnits tillgängligt exklusivt online på deras hemsida. Ett skifte sker nu när skönhetsframgången förbereder sig för att lansera sitt kurerade utbud av produkter och låta kunden uppleva CAIA-universumet i en pop-up butik på NK Stockholm.

I ett betydande steg framåt har CAIA Cosmetics samarbetat med NK för att tillsammans öppna en pop-up butik för skönhetsentusiaster. Detta är en unik möjlighet för kunder att utforska och köpa CAIAs produkter personligen, allt under NK:s tak.

Bianca Ingrosso, grundare av CAIA säger: ”Jag är stolt över att äntligen kunna välkomna våra kunder till vår magiska CAIA-värld. Att öppna en fysisk butik är en viktig milstolpe för CAIA! Jag så är glad över att se hur CAIA växer och att våra kunder äntligen får möjligheten att utforska produkterna i en fysisk miljö. Under hela processen med att skapa denna pop-up är vårt mål att ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga. På öppningsdagen kommer därför NKs klocka första gången någonsin att ändra färg till rosa för att fira lanseringen!”

Butiken är planerad att öppna torsdagen den 12e oktober och denna spännande satsning markerar varumärkets första steg in i fysisk detaljhandel. Pop-up butiken kommer vara en destination för skönhetsinnivation signerat CAIA.

Henrik Lilja, varuhuschef NK Stockholm säger: ”Vi är stolta över att återigen få introducera ett unikt och exklusivt varumärke som CAIA Cosmetics till alla våra kunder och besökare, och fortsätta stärka oss som den självklara destinationen inom skönhet, mode och livsstil. Här ska man alltid hitta det absolut bästa sortimentet, och med CAIA Cosmetics tar vi ytterligare position kring vårt erbjudande.”

Butiken kommer finnas i NK:s ljusgård under tre månader och kommer under tidens gång fyllas på med nyheter. Missa inte detta tillfälle att uppleva CAIA Cosmetics på nära håll.

Nordiska Kompaniet, Hamngatan 18-20.

För mer information kontakta; Camilla Bastin - camilla@caiacosmetics.com eller Josefine Rudenstam - josefine.rudenstam@nkretail.se