Brudklänningar på Nordiska Kompaniet i Göteborg

Lördagen den 5 juni premiärvisas och lanseras NK Brudklänning. I ett samarbete mellan NK och Zetterberg Collection har designern Therese Zetterberg skapat två unika modeller brudklänningar som kommer att säljas i begränsda upplaga.

Just nu händer det mycket på bröllopsvaruhuset NK. Med tanke på dom många stundande bröllopen under säsongen har Nordiska Kompaniet förberett sig för både brudpar och gäster.

- Gästspel och produktlanseringar hos oss just nu inspireras av bröllop och fest. Bla. gästas vi den 5 juni av Årets Konditor Maria Grave på NK Delikatess. Maria som även har fått den stora äran att skapa den Kungliga bröllopstårtan,säger Monica Perman ,kommunikationschef NK Göteborg.

- Vi också mycket stolta att denna dag kunna presentera en egen linje med brudklänningar av designern Therese Zetterberg.

Klänningarna som Therese har skapat enkom för NK har draperade liv och tunna svepande tyger med handgjorda franska spetsar. En klar känsla av svunna tider och glamour som också har blivit ett signum för Therese Zetterbergs unika design av fest och brudklänningar.

- Klänningarna som jag har designat för NK kommer att vara något utöver det vanliga,kommenterar Therese Zetterberg.Handarbetet är avancerat där bl.a klänningsliven är som små konstverk. Klänningarna är fodrade med vackra sidentyger i svagt puderrosa. Etiketterna är handbroderade med vilket nummer i ordningen som klänningen är tillverkad.

Den 5 juni med start kl.12.00 kan man se Therese styla en blivande brud i NK:s skyltfönster på Östra Hamngatan. Therese tar sedan emot kunder och blivande brudar i NK Servicecenter mellan kl 14.00 - 17.00.

För mer information om övriga event och gästspel gå in på nk.se.För övrig information vänligen kontakta Monica Perman ,Kommunikationschef NK Göteborg, monica.perman@nk.se +46706-51 86 37

Pressbilder kommer att finnas på Newsdesk samt nk.se under slutet av v.20.