Varumärket NOWHERE lanseras på NK.

NK Nordiska Designers i Stockholm och NK Designers i Göteborg är först ut att som fysiska butiker sälja varumärket NOWHERE. Varumärket kommer att finnas på NK under en begränsad period med start 7 mars.

Varumärket NOWHERE grundades av Fashion Networks och Elin Kling med design av stjärnskottet Nhu Duong. Varumärket erbjuder mode med hög designnivå till tillgängliga priser. Kollektionerna är minimalistiska i grunden med enkla skärningar och raka linjer. Skräddade elegantare inslag blandas upp med sportiga referenser för att skapa en look som är sofistikerad och avslappnad. Bland nyckelplaggen syns tolkningar av samtida klassiker i oväntade material och nya snitt. Tanken är att man skall kunna klä ner de uppklädda plaggen och vice versa för att skapa ett personligt och unikt
uttryck.

NOWHERE är ett kollektivt internationellt projekt med designern Nhu Duong baserad i Berlin och Fashion Networks i Stockholm och New York.

NK Nordiska Designers i Stockholm och NK Designers i Göteborg kommer att sälja NOWHERE  under en begränsad period med start 7 mars.