Framtidens Hälso & Sjukvård 2023 - Ny konferens och mässa för framtidens sjukvård

Ny konferens och mässa för framtidens sjukvård arrangeras i Stockholm 25 – 26 januari 2023

Svensk sjukvård står inför stora utmaningar framöver, något som inte minst har visat sig under pandemin. Bristande vårdkapacitet, stora besparingar, en svagt digitaliserad vård och en utarbetad personal, är bara några av de frågor som måste lösas inom kort, för att vården skall kunna tillgodose det behov som samhället och dess invånare har framöver.

Svensk hälso- och sjukvård kommer i framtiden att se betydligt annorlunda ut än vad den gör idag. Om arbetet inom vården fortsätter som idag kommer vare sig finansieringen, vårdplatserna, personalen eller andra resurser att vara tillräckliga. Det talar för att vården, som andra branscher, måste ta de stora stegen mot mer effektivisering och digitalisering det närmaste decenniet. Därför har organisationer och myndigheter skapat den nya mötesplatsen, Framtidens Hälso & Sjukvård 2023, 25 – 26 januari på Kistamässan i Stockholm.

Mötesplatsen ger en enastående möjlighet för chefer, ledare, myndighetsansvariga och politiker inom vården att dela bästa praxis, oavsett var i vården man arbetar. Med en gedigen mässa, mängder av seminarier och aktiviteter som är helt kostnadsfria för besökarna, så skall inspiration och nya idéer diskuteras för att ta nästa steg mot en framtida effektiv vård. Det finns även ett omfattande konferensprogram med + 200 talare, en mängd noggrant samordnade och skräddarsydda möten och konferenspunkter som möter ledarnas specifika behov, för att kunna påverka den framtida utvecklingen.

Parallellt arrangeras e-Hälsa + MVTe – Sveriges främsta mötesplats för införandet av ny teknik inom vård och omsorg. Samt Lösningar för Offentlig Sektor – årets främsta och största konferens och mötesplats för alla som leder och utvecklar de offentliga verksamheterna.

Arrangör är Live Expo, ett nordiskt mäss- och eventbolag som fokuserar på mässor och konferenser inom offentlig sektor, innovation och teknik.

Vill du veta mer?

Kontakta Susanne Hallencreutz, VD Live Expo, 0739-30 00 55, sh@liveexpo.se.