Nordic Hotels & Resort rustar för expansion genom förstärkt ledning

Nordic Hotels & Resort rustar för expansion genom förstärkt ledning

Daniel Seifter tillträder positionen som Operations Director och Mikael Österlund som Commercial Director när Nordic Hotels & Resort stärker och rustar sin organisation för expansion.

Nordic Hotels & Resort som i dagsläget består av 10 stycken hotellpärlor i Norden stärker och rustar sin organisation för expansion genom att inrätta två nya positioner i företagets ledning nämligen tjänsterna Operations Director och Commercial Director.

- Vi har en fantastisk samling hotell i Norden som vi nu vill ska bli större. Vi tar nu sikte på den expansioner och genom Daniel och Mikaels kompetens och driv kommer vi få de muskler som krävs för att växa och kunna erbjuda våra gäster än bättre gästupplevelser, säger Trond Bastiansen, Chief Operation Officer.

På den nyinrättade tjänsten som Operations Director anställs Daniel Seifter. Daniel som närmast kommer från rollen som COO på F12 gruppen får nu ansvaret att tillsammans med hotellen ytterligare höja gästnöjdheten samt hotellens kostnadseffektivitet.

Som Commercial Director anställs Mikael Österlund. Mikael jobbar fram till tillträdandet som Director of Profit Clusters Operation på Nordic Choice Hotels. I sin nya roll kommer Mikael ansvara för hotellgruppens kommersiella aktiviteter; revenue management, försäljning, inhouse sales, kundcenter, distribution, e-commerce och branding.

Tjänsterna ingår i ledargruppen för Nordic Hotels & Resorts och rapporterar till Chief Operation Officer, Trond Bastiansen. De båda tillträder sina nya positioner under våren.

Om Nordic Hotels & Resorts Nordic Hotels & Resorts är ett bolag inom Nordic Choice Hotels som äger och driver hotell under egna, självständiga, varumärken. Samtliga är unika anläggningar med målsättning att leverera extraordinära hotellupplevelser och att överträffa gästers förväntningar. Nordic Hotels & Resorts omsätter ca 800 miljoner kronor och har drygt 1 000 anställda.

Nordic Hotels & Resorts samlar unika varumärken i en portfölj hotell. Från februari 2016 är vi totalt 17 hotell, även innkluderande ägde och medlemshotell. Gemensamt för alla våra hotell är att vi erbjuder gäster nya, extraordinära hotellupplevelser.

Presskontakt Director of Brands and Communication Nordic Hotels & Resorts +46 733 582 488

One of a kind, part of a team.

Nordic Hotels & Resorts give you a Reason to Travel by providing captivating and curated guest experiences brought to life through devoted people, inspiring design and great storytelling

Evenemangsgatan 48