NOCCO lanserar ny e-sportsdryck

NOCCO lanserar ny e-sportsdryck

Efter succén med NOCCO Focus-serien med sin utgångspunkt i e-sport, lanseras nu en tredje utgåva - NOCCO Focus 3 Raspberry Blast med inspiration från 80-talet och smak av hallon. Precis som övriga drycker i Focus-sortimentet innehåller Raspberry Blast 180 mg koffein och sex olika vitaminer, samt är kolsyrad, sockerfri och utan BCAA. Det utmärkta valet för att boosta fokuset under långa speldagar framför datorn.

Det senaste tillskottet i Focus-serien – Raspberry Blast – med smak av syrliga hallon, har hämtat sin inspiration från det färgstarka 80-talet och går under parollen ”This year's blast”. Precis som de andra smakerna i Focus-serien är även denna nyhet sockerfri. Dessutom med ett särskilt fokus på gaming och e-sport där NOCCO sponsrar flertalet gamers inom just e-sport, såsom Emil ”HeatoN” Christensen och Samuel ”SampeV2” Stronegger.

NOCCO Focus 3 Raspberry Blast är kolsyrad och innehåller 180 mg koffein – för att bidra till ökad vakenhet och förbättrad koncentration. Dessutom är den berikad med sex olika vitaminer. Till skillnad från övriga NOCCO-produkter, innehåller NOCCO Focus ingen BCAA.

För mer information, bilder och produktprover vänligen kontakta:
Andrea Eriksson, Communications Manager, NOCCO
E-mail: andrea.eriksson@vitaminwell.se, tel: +46 725 42 56 48

Camilla Herlin, Marketing Manager, NOCCO
E-mail: camilla.herlin@nocco.se, tel: +46 707 67 33 77

NOCCO är en välsmakande funktionsdryck framtagen av det svenska hälso- och träningsinriktade företaget No Carbs Company. No Carbs Company lanserade sin första produkt i december 2014 och finns idag på cirka 35 marknader världen över.