Nobis Hospitality Group tecknar hyresavtal med CapMan Real Estate för nytt hotell i Stockholm

Nobis Hospitality Group har tecknat ett hyresavtal med CapMan Real Estate för att driva en ny hotellverksamhet i den historiska fastigheten Solna Kasernen 1 i Hagaparken. Fastigheten kommer att omvandlas till en imponerande anläggning med hotell, restaurang, spa och konferenslokaler.

Belägen i Hagaparken vid Brunnsviken erbjuder fastigheten en perfekt kombination av naturskön miljö och närhet till storstaden. En omfattande renovering, i samarbete med arkitekt- och inredningspartnern Wingårdhs under ledning av Helena Toresson, kommer att genomföras för att utveckla ett destinationshotell som förväntas öppna under hösten 2025.

Solna Kasernen 1, byggd mellan 1917 och 1922 som militärregemente, byggdes under 90-talet ut med delar avsedda för hotell och konferensverksamhet. Namnet Kasernen 1 härstammar från den militära verksamhet som bedrevs där fram till 1970-talet.

Det nyrenoverade hotellet kommer att erbjuda över 200 hotellrum, en omfattande mötes- och konferensavdelning, generösa sociala ytor, en av Sveriges största spa-anläggningar samt en restaurang som kommer att vara öppen för både hotellgäster och allmänheten.

- Vi är glada över att samarbeta med CapMan i detta projekt. Denna hotellanläggning har en enorm potential och vi ser fram emot att skapa en destination som kommer att erbjuda högkvalitativa upplevelser, säger Alessandro Catenacci, ägare av Nobis Hospitality Group.

Rivnings- och ombyggnadsarbeten har påbörjats och kommer att intensifieras efter sommaren. Under hösten 2024 kommer mer ingående detaljer om det kommande destinationshotellet att presenteras, inklusive invigningsdatum, officiellt namn på hotellet, illustrationsmaterial med mera.

Andrea Carlsen, +46 70 897 47 72, andrea.carlsen@nobis.se