Hotel J bygger ut: ”Stockholms Newport” får 113 nya hotellrum

I april tas första spadtaget när Hotel J expanderar från dagens 45 till hela 159 hotellrum. I en sammanlänkad byggnad belägen strax ovanför det befintliga hotellet byggs nu 113 nya rum samt en möteslokal för upp till 160 personer.

Hotel J:s Tornvillan blir navet i nya Hotel J, med reception, à la carte-restaurang, konferens- och mötesrum samt frukostmatsal och festvåning - allt i sann 'club house'-anda enligt J:s marina designkoncept. Sommaren 2011 kommer utbyggnaden att vara klar.

Även de nya hotellrummen kommer att hålla samma fyrstjärniga standard som det befintliga hotellet. De redan i dagsläget högt ställda miljömålen – samtliga Nobisgruppens hotell och restauranger är Svanenmärkta – kommer att bli än viktigare, då det nya hotellet kommer att stå modell för en modern och miljöanpassad byggnation för fastighetsägaren Vasakronan.

Projektledare för expansionen är Ralf Thalén, som även var ansvarig för den ursprungliga byggnationen av Hotel J för 10 år sedan.

Om Hotel J & Nobiskoncernen
Hotel J är vackert beläget vid Stockholms hamninlopp med en milsvid utsikt över Kungliga Djurgården, Lidingö och det livliga båtlivet på Saltsjön. Inredningen är inspirerad av ett klassiskt sommarhus i seglarstaden Newport med en kombination av tidlös lyx och genuin hemtrevnad, med färgerna rött, vitt och blått tillsammans med oljad ek och mörklaserade golv. Hotel J är medlem i ”Design Hotels™”. Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver även kända varumärken såsom Operakällaren och nattklubben Café Opera, klassiska Stallmästaregården, Hotel Skeppsholmen, konferens- och mässanläggningen Factory Nacka Strand och flera andra spännande mötesplatser.

Bilder & mer information om Hotel J
För mer information, kontakta Tobias Martinsson, tobias@hotelj.com. Högupplösta bilder på Hotel J finns i webarkivet: http://www.hotelj.com/files.asp?catID=1601