Nationell konferens Barn som anhöriga 14-15 oktober

Vi välkomnar forskare, beslutsfattare, idéburna organisationer och professionella verksamma inom hälso- och sjukvården, socialtjänst och skola till den sjunde konferensen i serien, den här gången med fokus på hela gruppen barn som anhöriga.

Dagarna handlar om aktuell forskning, metoder och samverkan för gruppen barn till föräldrar med missbruksproblem, psykisk sjukdom, allvarlig somatisk sjukdom och barn till föräldrar som oväntat eller hastigt avlider samt barn till föräldrar med intellektuella funktionsnedsättningar. Dessutom erbjuds deltagare att besöka det nya Psykiatrins Hus i Uppsala.

Arrangörer: Landstinget i Uppsala län, Nationellt kompetenscentrum anhöriga, Linnéuniversitetet, Regionförbundet Uppsala län och Länsstyrelsen Uppsala län.
Datum: 14-15 oktober
Plats: Uppsala konsert och kongress
Pris: 1600 kr + moms
Boende: Ett antal hotellrum till förmånliga priser finns och kan bokas vid anmälan.

Läs mer på www.anhoriga.se/nationellkonferens2013