Tre enkla och goda whiskeydrinkar på bara tre ingredienser

Tre enkla och goda drinkar – på bara tre ingredienser

Den 3 mars är mandelkubbens dag, dagen för musikalisk frihet och världsdagen för natur- och djurliv. Den 3/3 är också en speciell dag för whiskeyproducenten Tullamore D.E.W. som får anledning att fira med sin trippeldestillerade blended whiskey som består av malt, single pot still- och grainwhiskey.

Oavsett hur du väljer att fira dagen kommer här tre, lika enkla som goda, recept på whiskeydrinkar med bara tre ingredienser.

Tully XO Daiquiri

- 2 delar Tullamore D.E.W. XO
- 1 del färskpressad limejuice
- En halv del sockerlag

Så gör du:
1. Blanda alla ingredienser i en shaker.
2. Sila över i ett coupeglas.
3. Garnera med en överbliven limeklyfta.

Ginger D.E.W.

- 5 cl Tullamore D.E.W.
- 2 delar ginger ale
- Citron i skivor

1. Fyll ett glas med is.
2. Börja med Tullamore D.E.W. och tillsätt sedan ginger ale.
3. Dekorera med en citronskiva.

Hard Shandy

- 5 cl Tullamore D.E.W.
- 1 cl Grumlig lemonad
- 250 ml veteöl

Så gör du:
1. Häll upp Tullamore D.E.W. i ett ölglas.
2. Fyll på med lemonad och avsluta med veteölen.
3. Garnera med en citronskiva.

För bilder och mer information, vänligen kontakta:
Robin Kvarnström, presskontakt
robin.kvarnstrom@spotlightpr.se