Jeff Kendall signerar en av originalbrädorna från 90-talet.

JÄGERMEISTER X SANTA CRUZ - Jeff Kendalls kultbräda lanseras i ny tappning.

20 juni 2024, Wolfenbüttel, Tyskland – Tillsammans med det ikoniska amerikanska märket Santa Cruz släpper Jägermeister en strikt begränsad kollektion av tre skateboard- och modeartiklar. I centrum för samarbetet står nyutgåvan av en kultbräda: Jeff Kendall, skateboardinglegend och nuvarande VD/CMO för NHS, Inc., hem för Santa Cruz Skateboards, designade den av kärlek till Jägermeister på 1990-talet.

”Kendall Deck”-grafiken blev en av Santa Cruz mest framgångsrika designer och innehöll designelement från de två livstils- och traditionstunga företagen.

30 år senare upplever skateboarden en revival: Santa Cruz x Jägermeister kollektion innehåller Jeffs bräda i en retrodesign samt matchande T-shirts i svart och olivgrönt. De strikt begränsade bitarna finns tillgängliga från och med 20 juni 2024 i utvalda Jägermeister onlinebutiker såsom shop.jagermeister.se.

”Frihet, autenticitet, tradition – och en gnutta uppror. Det är de värden som förenar våra varumärken och skateboarding”, säger Jeff Kendall, VD för Santa Cruz Skateboards.

”Med Jeff Kendall har vi den fulländade skateprofessionellen vid vår sida. Han är ett långvarigt fan av Jägermeister och brädan han designade för över 30 år sedan är något vi nu kan återuppliva och presentera tillsammans”, förklarar Sven Schindler, chef för Global Brand & Digital Marketing på Mast-Jägermeister SE.

Internationella proffsskejtare deltar i kampanjen. Tre toppklassiga Santa Cruz-åkare valdes ut för att marknadsföra ”Jägermeister x Santa Cruz kollektionen”. I kampanjfilmen ”The Hunt” ger sig; Aldana Bertran (Barcelona), Blake Johnson (Los Angeles/Barcelona) och Justin Sommer (Berlin) ut på jakt efter den bästa skateplatsen. Miljön är den lilla tyska staden Wolfenbüttel, hem för Jägermeister. Trion kryssar förbi skogar, ängar och korsvirkeshus tills de hittar sin perfekta plats: platsen där Jägermeister uppstod – den legendariska örtlikörens fatlager. De som är insatta kommer också att kunna se Jeffs cameo-framträdande i filmen.

”Jägermeister x Santa Cruz kollektionen” inbjuder mode- och skateboarentusiaster att uppleva en bit av 1990-talets skatehistoria och inspireras av frihetens och upprorsandan.

Nu finns 10 stycken Kendall-brädor till försäljning på shop.jagermeister.se.