Blanda en "Unusual Negroni" till alla hjärtans dag

Fem kärleksröda gindrinkar till alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag närmar sig och det är dags att planera din söndag. Varför inte passa på att bjuda någon du tycker om (eller dig själv) på en stämningsfull middag med gindrinkar i kärlekens tecken? Oavsett hur du väljer att spendera kärlekens dag kommer här fem frestande kärleksröda tips som är lika goda som snygga.

Unusual Negroni
En förförisk tvist på klassiken Negroni. Denna uppdaterade klassiker är ovanligt frestande med Camparis skönhet och de storslagna smakerna från Hendrick’s Gin.

SÅ GÖR DU
1. Fyll ett whiskyglas med is.
2. Häll i alla ingredienser.
3. Rör om försiktigt och garnera med en apelsinskiva.

30 ml Hendrick’s Gin
30 ml Söt vermouth
15 ml Campari
15 ml Aperol
1 apelsin, delad i skivor för garnering.

Martinez
Martinez är en elegant gäst på alla middagsbjudningar. Hendrick’s Gin kommer verkligen till sin rätt tillsammans med de örtiga och rika smakerna från Angostura Bitters. Som föregångare till den välbekanta Martini är Martinez den mest klassiska av klassiska drinkar.

SÅ GÖR DU
1. Blanda alla ingredienser över is i en shaker.
2. Sila sedan över i ett cocktailglas.3. Garnera med en strimla vridet apelsinskal.

40 ml Hendrick’s Gin
25 ml Söt vermouth
5 ml Maraschinolikör
Några droppar Angostura Bitters

Floradora
Floradora är en blommig och pärlande gincocktail. Bartendern Jimmy O’Brien skapade drinken till en ung skådespelare som hade en av rollerna i den edvardianska musikalkomedin ”Floradora”. Hon påstod att hon redan hade provat alla cocktails. O’Brien svarade med att skapa denna förföriska cocktail – bara för henne.

SÅ GÖR DU
1. Häll upp alla ingredienser i ett highballglas fyllt med is.
2. Rör om och servera.

40 ml Hendrick’s Gin
20 ml Limejuice
10 ml Rasberry syrup
Toppa med Ginger Beer

Red Snapper
Red Snapper är i själva verket en Bloody Mary med en hemlighet – den är gjord på gin. Hendrick’s Gin förser denna högt älskade drink med fyllighet och karaktär.

SÅ GÖR DU
1. Blanda alla ingredienser i en shaker med is.
2. Häll sedan över i ett highballglas fyllt med ny is.
3. Garnera med tre tunna skivor gurka och en strimla skivat citronskal.

50 ml Hendrick’s Gin
10 ml färskpressad citron
5 ml Worcestersås
Två nypor salt
En nypa svartpeppar
Tre droppar Hot Sauce

Clover Club
Ja, den är svårt att bemästra, ja den innehåller hallon och ja den förför gommen på ett sätt som ingen annan cocktail gör. Men vill du imponera på kärlekens dag gör du klokt i att läsa vidare.

SÅ GÖR DU
1. Blanda alla ingredienser i en shaker.
2. Addera is och skaka ordentligt.
3. Sila sedan ner i ett cocktailglas.

50 ml Hendrick’s Gin
25 ml Citronjuice
20 ml Rasberry syrup
En äggvita

För mer information och bilder, vänligen kontakta:
Robin Kvarnström, presskontakt, Spotlight
robin.kvarnstrom@spotlightpr.se

Om Hendrick's Gin
Hendrick's Gin är en super-premium gin, tillverkad med flera icke-traditionella metoder för att leverera ett nyfiket och spännande arrangemang i både smak och stil.

Till skillnad från många andra ginsorter destilleras Hendrick's Gin i Skottland, i små batcher på endast 500 liter åt gången. Endast Hendrick's Gin är gjord med infuserad gurka och rosenblad, tillsammans med en blandning av 11 andra botaniska bär, örter och kryddor, vilket ger en härligt uppfriskande gin med blommig karaktär. Hendrick's Gin är unik i sättet den produceras. Hendrick’s tillverkas i en kombination med två typer av destillationspannor. Carter-Head-Still & Bennett-Still, vilket skapar en tydligt jämn gin med både karaktär och balans mellan subtila smaker. www.hendricksgin.com www.nigab.se