Nick's nya pinnglassar, strawberry white & salty caramel

Nick’s utmanar glassmarknaden i samarbete med Triumf Glass

Nu lanserar Nick’s två smaker av pinnglassar som del av ett nytt samarbete med Triumf Glass. Projektet drogs igång när Felix Müntzing, Försäljnings & Marknadschef på Triumf Glass, bad Nick’s ta fram styckglass utan tillsatt socker. Inspirerade av att kunna ge konsumenter landet runt möjligheten att njuta av god glass utan tillsatt socker tog teamet på Nick’s sig glatt an utmaningen. Resultatet av det nära samarbete med Triumf Glass lanseras nu i vår med smakerna Strawberry White och Salty Caramel.

”Vi tycker det är superkul att genom samarbetet med Triumf Glass kunna fortsätta vår resa mot att erbjuda konsumenter vår fantastiskt goda glass i ett nytt format. Teamet har jobbat dag och natt med produktutvecklingen och vi är mycket stolta över resultatet. Att en så stark partner som Triumf Glass, med sin imponerande historik, tror på detta är fantastiska förutsättningar för en riktigt glassig sommar! ”säger Stefan Lagerqvist, VD på NICKS

Samarbetet kommer innebära att Nick’s glass blir tillgänglig till konsumenter landet runt i Triumf Glass 6000 frysboxar. Pinnglassarna förlanseras redan v. 7 på servicehandeln och blir tillgängliga till hela marknaden från och med v.11.

”Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda Nick’s glassar i vårt sortiment. Vi tar in önskemål och lyssnar på våra konsumenter, just glass utan tillsatt socker har önskats men det har varit viktigt för oss att det är en glass av hög kvalité. Nick’s är en trovärdig aktör inom produkter fria från tillsatt socker och är ett spännande företag att samarbeta med.” säger Felix Müntzing, Försäljning & Marknadschef på Triumf Glass

Nick’s nya pinnglassar lanseras i två smaker, Strawberry White och Salty Caramel. Strawberry White är en gräddig vaniljglass med jordgubbssås täckt i vit choklad med knapriga jordgubbsbitar. Salty Caramel är en krämig karamellglass med salt karamellsås täckt i len mjölkchoklad.

Lanseringen kompletterar Nick’s växande glassportfölj som finns sedan tidigare tillgängligt på pint och familjepack i smaker så som storsäljaren Sea salt caramel och senaste tillskottet Peanut Butter Chocolate. Pinnglassarna innehåller 185 kalorier per glass och är som resten av Nick’s sortiment fria från tillsatt socker, gluten och palmolja. Glassarna kommer finns tillgängliga via Triumf Glass frysboxar och rek. pris är 29 kr.