Nick's nya proteinbars utan palmolja

Nick’s lanserar två nya proteinbars utan palmolja!

Som ett naturligt nästa steg på sin fortsatta resa att skapa goda sockerfria snacks, lanserar nu Nick's två nya proteinbars, Protein n' Nougat och Protein n' Brownie Crisp. Protein n’Nougat Crisp består av en hasselnötskräm med crisp och omsluten av mjölkchoklad. Protein n’Brownie Crisp innehåller bitar av choklad och är täckt med en mörk chokladkräm, crisp och omsluten av mjölkchoklad.

"Nya godsaker, förlåt jag menade bra mat, för hälsomedvetna! Ja faktiskt. Med de näringsvärden vi har vågar jag påstå att vi suddar ut gränserna mellan proteinbars, godis och mat! För mig är det numera samma sak. Erik och jag, som utvecklar våra produkter tittar bara på ingredienser och näringsvärden då vi äter, och för oss spelar det ingen roll vad produkten kallas. Och vi mår rätt bra.." säger grundare och produktutvecklare Niclas, ”Nick” Luthman.

Båda produkterna innehåller inget tillsatt socker och är dessutom glutenfria. Dessa nya proteinbars passar även för de medvetna konsumenter som vill undvika palmolja ur både ett hälso- och miljöperspektiv.

Protein n’Nougat och Protein n’Brownie väger 50 gram vardera, innehåller 20% protein och har ett rekommenderat pris på 19.90 SEK. Produkterna finns tillgängliga i butiker runt om i landet på dagligvaruhandeln, servicehandeln, hos apotek- och i välsorterade hälsokostbutiker.

Regioner

Nick’s är ett svenskt företag bestående av ett team människor som brinner för mat och hälsa. De tror på idén om att livsmedel inte bara ska smaka gott utan att det också ska vara bra för dig. Nick’s erbjuder snacks och glass och har alltid har smakupplevelsen i fokus.

För att få en fyllig, rund och söt smak utan tillsatt socker använder Nick's av en bas av söta fibrer (polydextros), ett extrakt från växtriket utvunnet ur steviaplantan (steviolglykosider) samt ett ämne som finns naturligt i plommon, päron och vindruvor (erytritol). De här tre ämnena samverkar på ett finurligt sätt och de har alla extremt låg blodsockerpåverkan.

Join Our Fight on Sugar at www.nicks.se