Nytt varumärke för "Svenska mordgåtor".

NiCe Party´s främsta produkt är manus till mordgåtor - ett rollspel att använda på alla slags fester. Vid köp erhåller kunden en nedladdningsbar pdf-fil att skriva ut på egen skrivare. Dokumentet innehåller det man behöver för att anordna ett eget mordgåteparty. Det må låta läskigt och dramatiskt, men en mordgåta levererar nästan mer humor än "blod".

Svenska mordgåtors varumärke ska symbolisera spänning, humor och dramatik. Därför har vi tagit fram ett varumärke som inte är fullt så blodigt som dess föregångare", säger Nina Cernold som driver "NiCe Party".
"Våra kunder har, mer eller mindre omedvetet, hjälpt oss att ta fram det nya varumärket", säger Nina Cernold. "Kunderna berättar ofta hur roligt de har haft! Det där med lösningen av själva gåtan kommer nästan i andra hand. Folk älskar verkligen det här med att gå in i en roll".

Just nu är NiCe Party inne i en expansionsfas där man utvecklar designen på mordgåtorna och dessutom tar fram en introduktionsfilm för att förtydliga konceptet.

"Vårt nya varumärke är en del i det arbetet. Vi tänker större, helt enkelt", avslutar Nina

• mordgåtor
  • Svenska Mordgåtor
  • varumärke
  • företagande
  • utveckling
  • festaktiviteter
  • festlekar
  • festtema
  • företagsfest
  • lekar för fest
  • rollspel
  • temafest

NiCe Party säljer via sin e-butik festaktiviteter via nedladdningsbara filer till företag och privatpersoner i hela Sverige. NiCe Party´s främsta produkt är manus till mordgåtor - ett rollspel att använda på fest. Företaget tillhandahåller även färdigproducerade musikquiz och barnaktiviteter.

Nina Cernold

Presskontakt VD Pressansvarig, marknadsansvarig 0730-298100