Ny utmärkelse för en grönare arbetsplats

Green Tenant Award syftar till att driva utvecklingen mot en minskad miljöbelastning och en miljövänligare arbetsplats. En stark trend för ett framgångsrikt miljöarbete är en arbetsplats där medarbetarna själva kan utveckla hållbara och nytänkande lösningar inom miljöarbetet.

Dag: Tisdagen den 13 november kl. 11.00–13.00 (inkl. lunch)
Plats: Nextport, Stadsgården 10, 4 tr, Stockholm

En sakkunnig jury under ordförandeskap av Per Grankvist, sakkunnig inom CSR- och miljöfrågor, bedömer de deltagande företagens miljö- och hållbarhetsarbete. Juryn består av personer med kompetens och erfarenhet av miljö- och ledarskapsfrågor i och kring arbetsplatser och kontorsfastigheter.

Välkommen!

Nextport
Tengbom

För mer information kontakta:
Ann-Sofie Magnusson, Tengbom, ann-sofie.magnusson@tengbom.se tel. 08-410 354 58 eller
Helen Nilsson, Nextport, helen.nilsson@nextport.se, tel. 076-947 42 59.

Se även www.greentenantaward.se

Green Tenant Award instiftades 2011 på initiativ av Nextport och Tengbom. Nextport arbetar med rådgivning och projektledning i samband med lokalförändringar. Vår affärsidé är att med arbetsplatsen som utgångspunkt öka lönsamheten för våra kunder. Läs mer på www.nextport.se

Tengbom är ett av Nordens ledande arkitektföretag som står för en framåtblickande och levande arkitektur med hus och miljöer som människor vill besöka, bo och arbeta i. Läs mer på www.tengbom.se

Lotta Oldmark

Presskontakt Marknad PR & Marknadsfrågor +46 8 601 11 22

Pressinbjudan: Årets vinnare av Green Tenant Award utses

Torsdag 14 november korar Tengbom och Nextport vinnaren i miljö- och hållbarhetstävlingen Green Tenant Award 2013. Utmärkelsen tilldelas företag eller organisationer som visar stort engagemang för den hållbara arbetsplatsen. Årets finalister är WSP Group, Intrum Justitia, Google Sverige, Vasakronan, Vattenfall och Linköpings Universitet.

Nytt initiativ för en hållbar arbetsmiljö

Just nu nomineras företag och organisationer som arbetar för hållbara lösningar i arbetsmiljön till utmärkelsen Green Tenant Award. Utmärkelsen syftar till att stimulera och utveckla miljöarbetet och lyfta fram de goda exemplen med en grön livsstil på arbetsplatsen.

Årets finalister i Green Tenant Award utsedda

Idag har en sakkunnig jury under Peter Örns ordförandeskap utsett sex finalister i miljö- och hållbarhetstävlingen Green Tenant Award 2013, närmare bestämt sex företag och organisationer: WSP Group, Intrum Justitia, Google Sverige, Vasakronan, Vattenfall och Linköpings Universitet.

Linköpings Universitet vinnare av Green Tenant Award

Idag har en sakkunnig jury utsett Linköpings Universitet till vinnare i årets miljö- och hållbarhetstävling Green Tenant Award. I juryns motivering betonas bland annat universitetets förmåga att samla både medarbetare och studenter i arbetet för hållbarhet. Andra pris delades ut till Google Sweden och tredje pris till Vasakronan.

Green Tenant Award öppnar för tävlingsbidrag

För tredje året i rad utser Green Tenant Award Sveriges mest hållbara kontorshyresgäst. Prisutdelning sker på Stockholms Handelskammare den 13 november och leds av juryordförande Peter Örn.

Green Tenant Award 2014 – sex finalister utsedda

Juryn för Green Tenant Award har nu nominerat sex finalister till årets Green Tenant Award. Prisutdelning sker på Stockholms Handelskammare den 13 november och leds av juryordförande Peter Örn.