Nextory lanserar kampanj: Sätt familjelivets kaos på paus

Nextory lanserar kampanj: Sätt familjelivets kaos på paus

Bokstreamingtjänsten Nextory lanserar nu sommarkampanjen som belyser vikten av läsning och hur berättelsen gör verklighet av det föräldrar strävar efter mest; en chans att hämta andan och möjligheten att skapa försprång för barnen. Genom att låta berättelsen ta plats vid nattningen, i tvättstugan eller vid bilresan bäddar familjerna för framgång. Det är budskapet i kampanjen som är ett resultat av ett samarbete mellan Nextory och Gullers grupp.

Kampanjen “kaos på paus” bygger på vardagliga situationer som präglas av stök, stress och krav - men också av gemenskap, kärlek och värme. Läsandet serverar då korta stunder av lugn på ett silverfat, men ger också förutsättningar för såväl barn som föräldrar att få ett försprång i livet. Med digital läsning blir tröskeln in till böckernas värld dessutom betydligt lägre för hela familjen och möjliggör att allt fler kan läsa ännu mer, vilket är målet med Nextory.

– De krav som ställs på föräldrar idag är oändliga, och parallellt ser vi ett allt tuffare samhälle där föräldrar kämpar för att ge sina barn ett försprång i livet. Vi tror på att alla barn har rätt till ett försprång i livet. Därför är den här kampanjen så viktig - för det är ju just det som läsandet erbjuder. Vi på Nextory vill vara med och bidra till en positiv samhällsutveckling och ser att behovet av berättelsens kraft aldrig varit större, säger Daniel Nilsson, Head of Marketing på Nextory.

Kampanjen lanseras den 10 juni 2024 och kommer bland annat att märkas utomhus, på radio, i podcasts, i sociala medier och på Nextory.se. Kampanjen lanseras även på några av Nextorys övriga marknader.

Arbetsgrupp Nextory
Daniel Nilsson, Head of Marketing