Fåret Shaun och Mumin till Barndagar på stan i Skövde

Fåret Shaun och Mumin på stan i Skövde

Den 29 september och 9 november är det dags för barndagar på stan där de populära karaktärerna Fåret Shaun och Mumin kommer på besök vid varsitt tillfälle. Det blir Meet and greet samt andra roliga aktiviteter och tävlingar kopplat till karaktärerna.

- Vi i Cityföreningen vill bidra till liv och rörelse även utanför våra verksamheter och vi hoppas att vi kommer möta många nya och gamla kunder som passar på att träffa Fåret Shaun och Mumin på stan i höst. Vi hoppas att de här evenemangen kommer skapa glädje för både stora och små besökare, säger Martin Ekström, ordförande i Skövde Cityförening

Under hösten kommer det arrangeras fler event på stan som riktar sig till en vuxen målgrupp.

- En levande stadskärna är inget som bara blir, vi måste alla vara med och skapa liv och rörelse. Tack vare att Cityföreningen är med och arrangerar två aktiviteter i höst kan vi erbjuda Skövdes barnfamiljer fler anledningar att besöka stan. Vi fortsätter sedan hösten med fler evenemang som är mer riktade till en vuxen målgrupp, som elbilsdag och restaurangvecka, säger Emma Edqvist, destinationsutvecklare för citysamverkan/Next Skövde.

Aktiviteterna med Fåret Shaun och Mumin finansieras av Cityföreningen och projektleds av Citysamverkan. Cityföreningen är en ideell förening som består av medlemmar som i huvudsak har sin verksamhet i Skövde centrum.