Nexer topprekryterar Peter Knutsson Frejd som ny chef

Nexer topprekryterar Peter Knutsson Frejd som ny chef

Nexer Tech Talent, en ledande leverantör av innovativa talanglösningar inom techindustrin, har gjort en topprekrytering med Peter Knutsson Frejd som ny VD. Peters omfattande erfarenhet och ledarskap inom rekryterings- och konsultbranschen gör honom till ett viktigt tillskott till Nexer.

Peter Knutsson Frejd har nästan 20 års erfarenhet inom rekryteringsbranschen, senast som VD på Academic Work. Hans imponerande meritlista av att driva affärstillväxt, leda högpresterande team och främja kundrelationer stämmer perfekt med Nexer Tech Talents vision om att rekrytera och utveckla topptechtalanger till sina kunder.

Peter kommer att vara baserad i Stockholm och ansvara för verksamheten i Sverige, där han bidrar med lång erfarenhet, strategiska insikter och ledaregenskaper. Han kommer, tillsammans med sitt ledningsteam, att bygga kundrelationer och driva affärsutveckling för att säkerställa att Nexer Tech Talent fortsätter att leverera värdeskapande och innovativa lösningar till sina kunder. Hans expertis kommer att vara viktig för att utöka verksamhetens marknadsnärvaro och tillväxt.

"Jag är oerhört glad att välkomna Peter som VD för Nexer Tech Talent", säger Lars Kry, VD för Nexer Group. "Hans omfattande branschkunskap och passion för talangutveckling gör honom till den perfekta ledaren för att driva verksamheten framåt. Vi är övertygade om att Peters värdedrivna ledarskap kommer att stärka vår position som en ledande leverantör av techtalanger."

Peter Knutsson Frejd ser fram emot att börja på Nexer och säger:

"Jag är väldigt glad över att bli en del av ett tillväxtföretag som ligger i teknikens framkant och har stort driv framåt. Nexers djupt rotade värderingar, tillsammans med deras ambitiösa vision om en lovande framtid, tilltalar mig. Jag brinner för ett värderingsstyrt ledarskap där varje medarbetare trivs och når sin fulla potential. Jag ser fram emot att samarbeta med teamet på Nexer Tech Talent och att leverera värde till våra medarbetare och kunder, och hjälpa till att bygga spännande karriärer för framtidens techtalanger.”

Om Nexer Tech Talent:
Nexer Tech Talent är målgruppsexperter som hjälper företag att accelerera sin digitala transformation och tillväxt genom talangprogram för kritiska framtidskompetenser.

För mer information:
Peter Knutsson Frejd, VD, Nexer Tech Talent