Nexa Autocolor - officiell lansering på den svenska marknaden

16 december. Nexa Autocolor har ägnat de senaste åren åt att investera i en ny distributionskanal, samt  i personal inom logistik, försäljning, teknik och marknadsföringsresurser i Sverige. Detta resulterar nu i en officiell lansering av Nexa Autocolor varumärket på Automässan i Göteborg, vilket ger oss möjlighet att tillhandahålla samma goda service till den svenska marknaden som har gjort företaget så framgångsrikt i resten av Europa och världen.

"Vårt uppdrag är att förbättra lönsamheten hos våra kunder genom att leverera produktiva och innovativa produkter och processer. Vi erbjuder de mest exakta och användbara färgverktygen tillsammans med värdefulla tjänster för att optimera prestanda. Vi är stolta över att erbjuda detta till den svenska marknaden, och välkomnar möjligheten att få presentera oss och etablera långsiktiga relationer med bilindustrin på Automässan i Göteborg i monter E02:22, säger Marianne K. Frandsen, marknadsansvarig för PPG Skandinavien.

Nexa Autocolor är ett varumärke tillhörande PPG Industries - världens ledande företag inom billacker för bilindustrin och andra större fordon - som har funnits sedan 1883. Nexa Autocolor har en historia av att förse marknaden med innovativa produkter för att förbättra verkstadens produktivitet och lönsamhet.

År 1992 var Nexa Autocolor det första färgföretaget att lansera en vattenburen grundfärg - Aquabase - till fordonsreparationsmarknaden snabbt följt av P110-5000 - den första UV primern för skaderaparationer. Den fortsatta innovativa utvecklingen inom PPG har resulterat i P190-6659 HS + Express klarlack - det snabbaste klarlack systemet - och Self Levelling Primer P565-5601/5/7 - det första vått-i-vått primer systemet som ökar produktiviteten och ger ytfinish av högsta kvalitet.

I samarbete med Aquabase Plus - den första och nästa generationens vattenspädbara grundfärger på marknaden - och vår färgbox WB Variant Deck, är alla våra produkter lätta att använda, korrekta och är de mest omfattande på marknaden", avslutar Marianne K. Fransen.

För ytterligare information kontaktas:

Marianne K. Fransen, Marketing Manager PPG Scandinavia, frandsen@ppg.com

Tel: + 45 4320 6452

• aquabase plus
  • marianne frandsen
  • lack
  • billack
  • ppg scandinavia
  • ppg industries
  • nexa autocolor
  • färgverktyg
  • autolack