Nettbuss express-buss.

Sommarevenemang sätter agendan för bussresor

Bokningsläget hos Nettbuss Bus4You är högt nu under sommaren och särskilt högt tryck råder i samband med olika evenemang och konserter. Från och med nu till augusti är bussresorna som allra mest eftertraktade och många planerar sin semester parallellt med sommaraktiviteter i storstäderna. Nettbuss Bus4You kör enligt sommartidtabell från och med 26 juni, med extra många avgångar mellan Göteborg och Stockholm. Utbudet är extra stort torsdag till söndag fram till och med 20 augusti.

– För att säkra en bekväm och punktlig resa med någon av Nettbuss Bus4Yous avgångar finns några aspekter att tänka på inför sin resa. Det första är att hålla sig uppdaterad på vår hemsida gällande utbudet och det andra är att boka så snart man vet att man ska resa, säger Elvir Rascic, försäljningschef på Nettbuss Travel där varumärket Nettbuss Bus4You ingår.

Viktigt om sommartidtabellerna

• Tidtabell för Oslo – Köpenhamn och Göteborg – Stockholm gäller till och med 20 augusti
  • Tidtabell för Ludvika – Stockholm och Oslo – Stockholm gäller till och med 28 augusti
  • Stort bokningstryck till musikevent;
    - Coldplay, Göteborg 25-26 juni
    - Roskilde Festival, Danmark 23 juni-1 juli
    - Håkan Hellström, Göteborg 28-29 juli
    - Way out West, Göteborg 10-12 augusti

För mer information, vänligen kontakta; Elvir Rascic försäljningschef Nettbuss Travel AB
e-post: elvir.rascic@nettbuss.se

Nettbuss Travel AB är en del av svenska Nettbusskoncernen, som omfattar cirka 630 fordon och cirka 1 500 medarbetare med en omsättning på 1,4 miljarder SEK. Under våra varumärken Nettbuss express och Nettbuss Bus4You erbjuder Nettbuss Travel AB resor till över 35 destinationer inom Sverige, Norge och Danmark med 2740 avgångar per vecka. Den svenska koncernen är en del av Nettbuss A/S, som bedriver verksamhet i Norge och Sverige. Nettbuss Travel AB omsätter 200 miljoner SEK per år.

Mer information finns på www.nettbuss.se