Bussföretaget Vy Bus4You släpper avgångar fram till sommaren

Betydligt fler avgångar när Vy Bus4You presenterar sin tidtabell

De släppta restriktionerna i Sverige och hävda inreserestriktioner till både Norge och Danmark har gett resande med buss ytterligare fart. En utveckling vilket möjliggjort att Vy Bus4You nu har kunnat släppa en utökad tidtabell med avgångar ända fram till sommaren.

När regeringen gav besked om släppta restriktioner genererade det en tydlig effekt för bussbranschen. Vy Bus4You är ännu en aktör som vittnar om ett ökat tryck på resor för den kommande perioden. För att matcha efterfrågan har Vy Bus4You nu släppt en tidtabell som sträcker sig ända fram till sommaren.

– Vi kan se att allt fler vill boka med längre framförhållning igen. Det känns därför både bra och viktigt att vi nu har släppt alla vårens resor redan nu. Tidsperioden skiljer sig något för linjerna, men att vi kan presentera avgångar ända fram till slutet på maj eller en bit in på juni ser vi som väldigt positivt, säger Elvir Rascic, försäljningschef Vy Buss, kommersiella avdelning.

Hävda inreserestriktioner till Norge och Danmark

Att Vy Bus4You återigen kan schemalägga och presentera resor över en längre tid beror till stor del på att både Norge och Danmark numera har hävt sina respektive inreserestriktioner och att de båda grannländerna återigen välkomnar svenskar att resa fritt in i landet.

– Vi kunde se en tydlig effekt när Norge hävde sina inreserestriktioner då det både öppnar upp för att fler resenärer kan resa med oss samt att våra bussar fått en betydligt mer effektiv gränspassering. I veckan släppte Danmark sina återstående inreserestriktioner för svenska resenärer. Förhoppningsvis kommer vi se en lika positiv utveckling där, säger Elvir Rascic.

Vy Bus4You nya tidtabeller sträcker sig fram till sommaren på samtliga linjer enligt nedan:

• Avgångar till och med den 26 juni på linjen Oslo – Köpenhamn
  • Avgångar till och med den 29 maj på linjen Göteborg – Stockholm
  • Avgångar till och med den 12 juni på linjen Stockholm/Arlanda flygplats – Oslo
  • Avgångar till och med den 12 juni på linjen Eskilstuna – Arlanda flygplats

Vy Bus4You är ett expressbussföretag som erbjuder hög komfort i form av bekväma fåtöljer och singelsäten. Tillsammans med konceptet Det goda värdskapet, som har gett företaget utmärkelse för branschens mest nöjda kunder 10 år i rad, förnyar Vy Bus4You synen på bussresor. Vy Bus4You är en del av Vygruppen, en av Nordens största transportkoncerner inom tåg, buss, godstransporter samt mobilitet och turism.