Trygve Hillesland, ny Managing Director Norway för NetOnNet från och med 1 augusti.

Stärker satsningen med ny branscherfaren ledare för NetOnNet Norge

NetOnNet, utmanare inom hemelektronik på den norska marknaden och sedan ett år tillbaka del av Komplett Group, stärker nu satsningen på den norska marknaden genom att rekrytera Trygve Hillesland som ny Managing Director Norway.

I början av april 2022 gick NetOnNet och Komplett samman vilket därmed gjorde Komplett Group till en av Nordens ledande e-handelsaktörer inom hemelektronik. Nu förstärker NetOnNet sitt ledarteam genom rekryteringen av Trygve Hillesland till rollen som Managing Director Norway. Trygve Hillesland har över 20 års erfarenhet från hemelektronikbranschen, bland annat med roller som Managing Director för finska Gigantti och Managing Director för Elkjöp Norge på sin CV.

- Efter mer än 20 år i branschen ser jag fortsatt stora möjligheter – speciellt inom kombinationen e-handel och fysisk handel, ett område där NetOnNet verkligen är den främsta ledaren idag. Därför ser jag mycket fram emot att tillsammans med teamet vidareutveckla NetOnNets position på den norska marknaden framöver. Det är just i skärningspunkten mellan nutid och framtid som vi hittar de bästa och mest kundvänliga retailkoncepten och det är just här som NetOnNet har en ledande marknadsposition. Det öppnar mycket intressanta möjligheter för en ledande utmanare som jobbar hårt för att erbjuda kunderna låga priser. Jag ser mycket fram emot att starta i min nya roll som ledare för NetOnNet i Norge och gläder mig till att lära känna mina nya fantastiska kollegor. Tillsammans ska vi skapa magiska ögonblick, säger Trygve Hillesland.

Susanne Holmström, vd för NetOnNet gläds åt rekryteringen och ser stor potential för NetOnNet på den norska marknaden: - Vi ska fortsätta vår tillväxtresa i Norge, samtidigt som vi ska vidareutveckla vår ledande position som utmanar och erbjuder kunderna låga priser – precis som NetOnNet har gjort i Norge sedan 2006. Trygve Hillesland har stor kännedom om såväl hemelektronikbranschen som om den norska marknaden, som vi tycker är mycket spännande. Trygve blir med sin erfarenhet, kompetens och starka drivkraft ett viktigt tillskott, både i NetOnNets ledningsgrupp och för att leda vår fortsatta expansion i Norge, säger Susanne Holmström, vd för NetOnNet.

Även CEO för Komplett Group Jaan Ivar Semlitsch ser mycket positivt på förstärkningen:
- Varumärket NetOnNet har en fin position att utgå från och stor potential på den norska marknaden. Jag är mycket glad att Trygve Hillesland, med all sin erfarenhet, väljer att gå in som MD Norway för att tillsammans med övriga teamet fortsätta det viktiga arbetet med att förflytta NetOnNets norska varumärke och affär framåt.

Trygve Hillesland tillträder som Managing Director Norway NetOnNet 1 augusti 2023.

Åsa Bratt

Presskontakt PR- och Kommunikationschef +46 704 888822

Sedan 1999 säljer NetOnNet hemelektronik från både egna och välkända varumärken direkt från lagerhyllan. Vårt fokus är att förenkla allt vi kan för att erbjuda hemelektronik billigare än andra. Det är mottot för hela NetOnNet och grundar sig i vårt unika självbetjäningskoncept. Kunderna ska välja NetOnNet, inte bara för att vi har låga priser, utan även för att vi gör det enklare, ärligare och med fokus utifrån kunden själv. Det är så vi skapar mervärde och en stark relation med våra kunder. NetOnNet säljer till konsumenter och företag genom e-handel och 31 Lagershoppar i Sverige och Norge. Sedan 2022 är vi del av Komplett Group. Vårt huvudkontor ligger i handelsstaden Borås.