World of Warcraft släpper uppföljare - 12 500 förhandsbokade spel hos CDON

Den 13 november släpps nya versionen av World of Warcraft - spelet som på senare år fängslat såväl ung som gammal i sin virtuella värld. När nu nästa version av spelet, Wrath of the Lich King, släpps är intresset stort.  Fram tills idag har CDON fått in 12 500 förhandsbokningar.

- Det kommer in förhandsbokningar hela tiden så vi har skaffat en buffert för att snabbt kunna leverera till alla spelsugna, säger Fredrik Skärheden som är presschef på MTG Online där CDON ingår.

I den nya versionen av spelet hotar Arthas att utrota allt liv i Azeroth. För att stoppa honom och hans ondska krävs mäktiga och modiga hjältar.

Enligt spelutvecklarna kan vi dessutom räkna med följande nyheter i spelet.

* Maxnivån för karaktärer höjs till 80.

* Ny kontinent: Northrend.

* Ny hjälteklass: Death Knight.

* Nytt yrke: Inscription, som kommer att användas för att förbättra magier, färdigheter och föremål.

* Flera nya föremål, uppdrag och monster.

* Nya battlegrounds och arenor.

* "Siege weapons" vilket kommer göra det möjligt att förstöra byggnader i     vissa PvP-områden.

Dessutom kommer det att finnas större möjligheter att förändra sitt utseende.

Spelet kostar 299 kronor.

Fredrik Skärheden

Presschef, MTG Online