Nelly.com: Lanserar idag ny modekollektion i samarbete med Elin Kling och Nhu Duong

Nowhere heter det nya modevarumärket som med starka individualistiska plagg och skräddad design, skapat av stjärnskottet Nhu Duong, med modejournalisten och bloggaren Elin Kling som kreativt ansvarig och producerat tillsammans med internetbutiken Nelly.com, lanseras i Europa den 10 oktober.

Kollektionen består av 25 plagg samt skor och väskor och släpps i en begränsad upplaga. Balansen mellan uppklädda plagg och uppdaterade versioner av klassiska sportplagg som baseboll-jackan och track-pants ger en helhet som är oberoende av plats eller årstid. Allt med en skräddad, minimalistisk design och en möjlighet att mixa plagg för att skapa ett personligt och unikt uttryck.

Materialen är oväntade och snitten nya. Färgskalan är dov med svart, toner av grått, duvblått, marinblått och plommon. Priset är i en nivå som gör kollektionen tillgänglig för alla.

"Nelly.coms kunder är unga och modeintresserade, de reser mycket, fångar influenser från hela världen och de skapar en personlig stil. Vi är oerhört glada över att tillsammans med Nowhere ha tagit fram en hel kollektion exklusivt för dem och deras livsstil", säger Peter Rosvall, VD för Nelly.com.

Samarbetet mellan Nelly.com och Nowhere är modernt och nyskapande. E-handelsplatsen Nelly.com med kontor i Borås, tillsammans med modejournalisten och modebloggaren Elin Kling baserad i New York och formgivaren Nhu Duong i Berlin har tillsammans skapat en hel kollektion, producerad i Asien, genom ett geografiskt oberoende och helt digitalt arbetssätt.

Kollektionen från Nowhere lanseras exklusivt över hela EU den 10 oktober genom Nelly.com.