Magnus Fredin ny chef för CDON Marketplace

Magnus Fredin ny chef för CDON Marketplace

CDON.com stärker satsningen på CDON Marketplace genom rekryteringen av Magnus Fredin som ny Head of Marketplace samt vice VD för CDON.com.

Magnus Fredin kommer närmast från The Luxury Kids Group där han idag är VD för e-handelsbutikerna Babyshop och Alexandalexa. Tillsammans är butikerna ledande inom premiumprodukter för barn i Europa. Dessförinnan har han bland annat arbetat som global försäljningschef för Klarna.

Paul Fischbein, VD och koncernchef för Qliro Group, kommenterar: ”Vi är mycket nöjda med rekryteringen av Magnus Fredin till CDON.com. Magnus har en bred kompetens och erfarenhet från att både leda internationella e-handelsbolag och att leverera affärskritiska tjänster till dem. Med Patrik Settlin som VD för CDON.com och Magnus Fredin som Head of Marketplace och vice VD formar vi ett starkt ledningsteam som matchar bolagets ambitiösa mål.”

Magnus Fredin kommenterar: ”CDON.com är ett välkänt e-handelsbolag med hög ambition. Jag känner bolaget väl efter många år som både kund och leverantör. Nu ser jag fram emot att ta en drivande roll i den fortsatta utvecklingen av CDON Marketplace.

Paul Fischbein avslutar: ”CDON Marketplace lanserades 2013 och möjliggör för externa e-handlare att sälja sina varor genom CDON.com. Idag är CDON Marketplace en ledande marknadsplats i Norden där fler än 500 externa återförsäljare kan nå över 2 miljoner aktiva kunder. Magnus tar över rollen som chef för Marketplace efter Ted Boman som valt att gå vidare mot nya utmaningar. Jag önskar Ted lycka till när han nu lämnar vår grupp.”