CDON Group utser ny koncernchef

CDON Group utser ny koncernchef

CDON Group AB (publ.) ("CDON Group" eller "koncernen"), Nordens ledande e-handelskoncern, tillkännagav idag att Paul Fischbein har utsetts till ny VD och koncernchef med omedelbar verkan. Paul kommer närmast från posten som VD för Tretti AB, Nordens ledande internetbutik för vitvaror och hushållsapparater, som han innehaft sedan 2004. Tretti AB förvärvades av CDON Group under första halvåret 2011 och är idag en del av CDON Groups Hem- & Trädgårdssegment.

Den tidigare VDn och koncernchefen, Mikael Olander, som lämnade in sin avskedsansökan i augusti 2011, med tolv månaders uppsägningstid, kommer att lämna över sina uppgifter till Paul Fischbein innan han lämnar koncernen.

Hans-Holger Albrecht, CDON Groups styrelseordförande, kommenterade: ”Styrelsen är mycket glad över att tillkännage rekryteringen av Paul, som följer efter en omfattande urvalsprocess med många meriterade kandidater, såväl interna och externa. Paul känner företaget och branschen väl efter att själv med framgång ha byggt upp e-handelsföretaget Tretti AB, noterat det och nu införlivat det i CDON Groups portfölj av välkända och marknadsledande internetbutiker. CDON Group står väl positionerat för att dra fördel av den pågående övergången från traditionell handel till internet. Jag och styrelsen hyser den största tilltro till att Paul och ledningsgruppen kommer att utnyttja denna enorma möjlighet till fullo.”