CDON Group AB har erhållit accepter från 96,8 procent av aktierna i Tretti

CDON Group AB har erhållit accepter från 96,8 procent av aktierna i Tretti

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller inom Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Sydafrika eller Nya Zeeland.

CDON Group AB (publ) ("CDON Group" eller "koncernen") (Nasdaq OMX Stockholm Mid Cap: CDON), ett av nordens ledande e-handelsföretag, offentliggjorde den 28 april 2011 ett rekommenderat kontanterbjudande till aktieägarna i Tretti AB (publ) (”Tretti”) att överlåta samtliga aktier i Tretti till CDON Group till ett pris om 67,25 kronor per aktie (”Erbjudandet”). Erbjudandet har under acceptperioden accepterats av aktieägare representerande 4 975 600 aktier, motsvarande 96,8 procent av de utestående aktierna och rösterna i Tretti. CDON Group fullföljer därmed Erbjudandet och förlänger acceptperioden till och med kl. 17.00 den 10 juni 2011 för att möjliggöra för de aktieägare som ännu inte har accepterat Erbjudandet att lämna in sina aktier.

CDON Group har tidigare erhållit godkännande från Konkurrensverket och härmed är alla villkor för Erbjudandet uppfyllda.

Likvid till de aktieägare som redan har accepterat erbjudandet kommer att erläggas omkring den 3 juni 2011. Erläggande av likvid till de aktieägare som accepterar erbjudandet under den förlängda acceptperioden beräknas ske omkring den 17 juni 2011.

CDON Group äger sedan tidigare inga aktier i Tretti och har inte förvärvat några aktier utanför Erbjudandet.

CDON Group avser att begära tvångsinlösen av resterande aktier i Tretti i enlighet med aktiebolagslagen (2005:551) och verka för att aktierna i Tretti avnoteras från NASDAQ OMX First North.

CDON Group förbehåller sig rätten att förlänga acceptperioden. För en utförlig beskrivning av Erbjudandet, inklusive anvisningar för deltagande i Erbjudandet, vänligen se erbjudandehandling och anmälningssedel för Erbjudandet, tillgängliga på www.cdongroup.com/kontanterbjudande och på www.seb.se/prospekt.