Naturkompaniet sier nei til Black Friday, for femte år på rad

Naturkompaniet sier nei til Black Friday, for femte år på rad

Naturkompaniet kommer ikke til å delta på Black Friday i år heller, men oppfordrer i stedet kundene til å ta vare på klær og utstyr som de allerede har. Den 25. – 27. november kan deres kundemedlemmer derfor få vokset sine tursko i skinn og G-1000 produkter fra Fjällräven, helt gratis i Kristiansand-butikken på Sørlandssenteret. Naturkompaniet ønsker også å dele kunnskap om vedlikehold, så flere mennesker får glede av sine klær og utstyr i mange år.

- For oss på Naturkompaniet er det en selvfølge å ta avstand fra kjøpehysteriet som preger Black Friday. Et av de aller viktigste aspektene når det kommer til bærekraft er å gi et langt liv til det man kjøper, ved å bruke og slite ut sine plagg og sitt utstyr over så lang tid som mulig. Derfor vil vi på Naturkompaniet oppfordre våre kunder til å vedlikeholde og reparere det de allerede har, før de kjøper seg noe nytt, sier Sofie Saberski, markedssjef på Naturkompaniet.

Kampanjen, som har fått navnet Green Friday og Green Week, blir også startskuddet for Naturkompaniets fortsatte satsing på butikkkonsepter rundt vedlikehold og reparasjon av friluftsprodukter og -utstyr. I 2022 vil alle Naturkompaniets butikker tilby mulighet til deres kunder for hjelp til enkle reparasjoner, vedlikehold og reparasjoner av friluftsprodukter og -utstyr.

Om Naturkompaniet
    Naturkompaniet er en del av Frilufts Retail Europe AB og inngår i Fenix Outdoor International AG som er et børsnotert selskap på Nasdaq OMX, Stockholm og Large Cap. Naturkompaniets konsept består av utleie og salg av utstyr for friluftsliv fra verdenskjente merkevarer. Kjeden tilbyr merkevarer som blant annet Fjällräven, Primus, Hanwag, Tierra, Royal Robbins, Hagløfs, The North Face, Black Diamond, Hestra, Devold, Alfa, Marmot, Icebreaker og Triangia.

For spørsmål, vennligst kontakt:
    Markedssjef Naturkompaniet
    sofie.saberski@naturkompaniet.se

Naturkompaniet består av 34 friluftsbutiker som säljer utrustning för friluftsliv och resa från världens ledande varumärken. Vår målsättning är att främja friluftsliv och hälsa genom att tillhandahålla utrustning som underlättar och berikar friluftsliv. Vår uppmaning till våra kunder är: ”Gör vardagen till ett äventyr ”. Vi som arbetar på Naturkompaniet älskar friluftsliv och att vistas i naturen. För oss är det en självklarhet att göra vårt bästa för att värna om miljön. Vårt främsta vapen i kampen om en bättre miljö är att vi bara säljer produkter av och med hög kvalitet i en ofta tidlös design. En kvalitativ produkt ska enligt oss hålla länge och ska inte skapa ett köp-använd-släng beteende hos våra kunder.