Sveriges snabbast växande nagelkedja - ligger helt rätt i tiden!

Nail Democracys banbrytande koncept inom nagelbranschen står redo när den fysiska handeln skiftar fokus. Nu är det upplevelser som gäller för att få kunderna att komma till och behålla dem i butiken. Något som har varit självklart för Sveriges snabbast växande nagelkedja sedan starten i somras.

I takt med att e-handeln har ökat genom åren och dessutom fått ett rejält uppsving i och med pandemin så ser vi hur den fysiska butiken har börjat att ställa om. Allt fler inom detaljhandeln fokuserar på att förbättra kundupplevelserna för att fortsätta få kunderna att besöka dem fysiskt.

Nail Democracy har sedan starten fokuserat på kundupplevelser och har hunnit med att lansera flera innovativa koncept.
Nagelkedjans erbjudanden handlar om att Nail Democracy är mer än naglar. Det handlar om att salonger blir en form av mötesplats utifrån vad kunderna vill uppleva i samband med sin behandling.

"Vi väljer att visa kunden vad man kan göra hos oss samtidigt som man fixar sina naglar. I pedikyrstolarna  hålls ett litet möte och i några manikyrstolar längre bort har en förälder och barn en gemensam behandling som ett sätt att umgås". Vi ser alla typer av konstellationer i våra salonger", säger Silva Adlesic Holmgren, VD och medgrundare till Nail Democracy.

Nail Democracy har tillsammans med den mångfaldigt prisbelönta konceptbyrån Stylt tagit fram ett innovativt butikskoncept just i syfte att skapa en upplevelse för kunden.

"Vår inspiration kommer från restaurangbranschen, där du ofta går till en restaurang inte bara för den goda matens skull, utan också för designen, atmosfären och den proffsiga personalen", fortsätter Silvia

Kedjan kommer under våren löpande lansera flera koncept och konsumenterbjudanden i egen regi såväl som tillsammans med samarbetspartners.

• detaljhandeln
  • expansion
  • naildemocracy
  • retail
  • startup
  • omställning
  • stylt
  • kunder

Om Nail Democracy

Nail Democracy är en kedja av nagelsalonger som inte liknar något annat inom branschen. De främsta drivkrafterna är schyssthet, kreativitet och mod. Schyssta arbetsvillkor, medvetna produkt- och materialval och hög kreativ nivå i både hantverk och salongsmiljöer är nyckelfaktorer för kedjan som ska utmana den växande nagelbranschen. Nail Democracy gör det vanliga ovanligt bra. Kedjan grundades i Stockholm 2020 av Silvia Adlesic, Joakim Nilsson och Frida Selkirk.

Nystartade Nail Democracy revolutionerar snabbväxande, fragmenterad bransch