Nackademin förlänger ansökningstiden för 8 yrkeshögskoleutbildningar som startar i höst

Sista chansen för hösten: Förlängd ansökningstid för Nackademins yh-program inom VR, VA och ledarskap

Nackademin förlänger ansökningstiden för sina yrkeshögskoleutbildningar inom bland annat virtuell verklighet (VR), vatten och avlopp (VA), samt ledarskap inom bygg och anläggning. Detta ger fler chansen att starta en ny karriär inom branschområden som efterfrågas starkt på arbetsmarknaden.

Utbildningarna är framtagna i samråd med branschexperter för att möta de specifika behoven inom samhällsbyggnad, vattenhantering och den växande VR-sektorn. Med en förlängd ansökningstid hoppas Nackademin nu nå fler studenter som är redo att ta sig an framtidens utmaningar.

“ Genom våra nära samarbeten med ledande företag och organisationer inom respektive bransch, säkerställer vi att våra utbildningar ständigt är relevanta och framtidssäkrade. Vårt mål är att inte bara fylla kompetensgapet på marknaden, utan också att aktivt bidra till våra studenters yrkesmässiga framgång. Missa inte chansen att positionera dig för en framgångsrik karriär inom några av de mest dynamiska och utvecklingsintensiva branscherna.” säger Katarina Devell, CMO på Nackademin

Här är de 8 yh-program som har förlängd ansökningstid
*Observera att antalet platser är begränsade

Med en kombination av teoretisk kunskap och praktisk erfarenhet genom Lärande i Arbete (LIA), förbereder Nackademin sina studenter för en direkt karriärstart. Dessutom visar statistik att 9 av 10 studenter får anställning efter examen, vilket visar på den höga kvaliteten och relevansen av Nackademins utbildningar. Alla program på Nackademin är berättigade till studiestöd från CSN.

Så här ansöker du:

• Besök Nackademins webbplats och hitta den utbildning du är intresserad av.
  • Följ instruktionerna på programsidan för att slutföra din ansökan.